Gå til innhold

det ER sukker i brunosten!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

så det så!!!

- og MYE fett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jern også...

Og jeg gir ikke ungene mine prim,men brunost i stedet.Ingen tvil om hva som er det sunneste alternativet.

Skrevet

ikke jern i vanlig brunost....tatt vekk pga. noen paragraf-greier...men jern i litago sine brunoster

Skrevet

Det er sukker i brunost og jern i litago brunosten......., men hvorfor diskutere det. Er vel ikke det lille sukkeret i brunosten som gjør at barn får for mye sukker. så vidt jeg vet er det ferdigprodukter og brus/saft som er problemet.

Min gutt liker ikke prim eller brunost, men om han likte skulle han fått uten at jeg hadde dårlig samvittighet for det.

Skrevet

det er ikke bare sukker i brus, saft osv...som er skadelig. Mye skjult sukker i en del matvarer som folk ikke tenker over.

Mange kornblandinger består jo av masse sukker, ulike påleggsorter, juicer m.v....

Skrevet

Brunost har næringsverdier og innhold omtrent tilsvarende Freia melkesjokolade :-) Så jada, masse sukker og masse fett. Og jern ble tilsatt før, men pga EU-regulativ er dette ikke lenger lov. Mulig det fortsatt er tilsatt jern i Litago-brunosten. Det finnes jern i en av Litago-primene (dessverre må du velge mellom den primen som det er mindre sukker og fett i, og den med jern.) Men det finnes sikkert verre ting å gi barna enn brunost og prim... Kuli og bokstavkjeks, feks :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...