Gå til innhold

Jeg har en teori om guttemammaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

basert på de jeg kjenner som har gutter. De skryter mye mer av guttene sine en jentemammaene jeg kjenner. De er mye mer overnbeskyttende en jentemammaene jeg kjenner. Utsagn som: "jeg er så glad for at han ikke har lyst til å gå i barnehagen men heller være hjemme med mammaen sin" har jeg hørt av flere guttemammaer, men aldri av jentemammaer. Noen som kjenner seg igjen her?

P.S. med den oppførselen enkelte guttemammaer jeg kjenner har, har det potensiale til å bli svigermødre fra helvete;-p "min gutt er perfekt, min gutt er best, ingen er god nok for min gutt osv"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har både gutt og jente, men kjenner meg ikke igjen i det heletatt. Jeg er absolutt ikke overbeskyttende, og er kjempeglad for at han vil i bhg og trives kjempegodt der. Jeg skryter selvsagt av han, men går ikke rundt og tror at min gutt er best i alt osv.

Skrevet

Hva med oss som har en av hver da? Har du en teori om oss også?

Eller blir jeg en perfekt svigermor for svigersønnen min - og en heks av en svigermor for svigerdatteren min?

Skrevet

He he he.. Jaha.. Guttemamma jeg.. Og tror ikke jeg er så veldig mye mere overbeskyttende og/eller skryter så veldig mye mere av sønnen min en de som har jenter..

Og skulle så gjerne hatt han i barnehage jeg.. men med 200 på ventelisten ser det foreløpig dårlig ut..

Skrevet

Fantastisk teori. Passer sikkert på alle i hele verden...

Hva har du selv forresten? Eller er du kanskje litt ung for å ha barn?

Hilsen guttemamma

Skrevet

Snakker om de som bare har gutter eller bare jenter. Dessuten skrev jeg "potensiale" for å bli svigermødre fra helvete;-p

Skrevet

Jeg har verdens beste lille gutt, men det er det eneste som stemmer med det du skriver også.

Jeg er ikke overbeskyttende, er heller kaldere enn gjennomsnittet.

Han skal gå i barnehage, gråt da han ikke fikk plass med en gang. Han har så godt av å være borte fra meg og lære seg å omgås andre barn.Gleder meg til han begynner neste uke :o)

Skrevet

Javel...

Jeg synes dette er karaktertrekk enkelte foreldre viser uavhengig av kjønnet på barnet, det har nok mer med foreldrenes personlighet å gjøre.

La meg forresten gjette, du har vel jenter du da..?

Skrevet

Nix, stemmer ikke med min oppfatning. Når de er små er alle mammaer beskyttende ovenfor babyen sin, uavhengig av kjønn.

Og jeg mener jr har supergodt av å være i bhg, i stedet for å gjenre kjede seg hjemme mens jeg vasker hus etc.

Men jeg hadde ikke vært verken mer eller mindre beskyttende ovenfor en jente. Det er jeg sikker på.

Her inne er det jo også stadig innlegg om "snuppa mi ditt og tulla mi datt" Så - den slutningen om jentemammaer og guttemammaer tror jeg er noe luftig ja.

Dette varierer fra mamma til mamma.

Skrevet

hehehe. det der kan jeg faktisk si meg enig i! synes også små gutter kan være litt mer pysete enn små jenter hehe.. har nok også noen potensielle svigermødre fra helvete i min vennekrets ;))

Skrevet

Hehehe.

Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Jeg synes det aller viktigste er at min sønn fungerer i samfunnet, og er derfor kjempefornøyd med at mini storkoser seg i barnehagen.

Jeg vet jo at det uansett er meg han elsker høyest! :-D

Jeg gleder meg til å få en svigerdatter å ha det hyggelig med, men må jo innrømme at jeg er litt redd for hva min sønn kan finne på å dra med seg hjem :-/

Tror ikke jeg er så veldig kravstor, men tenk om hun er stokk dum da?

Egoistisk, egosentrert, utidig, harry, tiltaksløs, utspekulert?

Og tenk om de får barn sammen, og jeg må se på at mitt barnebarn blir oppdratt av en mor som drikker, røyker, banner, har masse barnevakt, driter i ungen..... :(

Huff...

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

min teori er at noen er så utrolig needy at de bare ikke klarer å holde seg...

...og da lever de gjennom barna sine..

Skrevet

Jeg tror at den teorien din ikke kan bygge på annet enn at du har utrolig snodige bekjente..

Skrevet

Jeg har bare gutt, så jeg kan egentlig ikke sammenligne hvordan jeg "oppfører" meg i forhold til det å ha gutt, enn det å ha jente. Jeg syntes likevel teorien din høres merkelig ut, og jeg tror nok ikke det er så mye hold i den, foruten dine egne antagelser og erfaringer... hva som er så gale med å skryte over barnet sitt, egentlig da? Jeg syntes det er flott jeg.. det er jo ikke akkurat som om jeg sitter å sier: Min gutt er bedre enn din fordi......

Skrevet

He he he, ble dere provoserte nå? Regnet ikke med å få svar fra noen som kjente seg igjen;-p Om jeg selv er gutte eller jentemamma er ikke relevant for teorien. Dessuten sa jeg ikke at den var riktig for andre, og den er kun basert på mine egne bekjentskaper.

Skrevet

Kjenner meg IKKE igjen. Vi har hatt ham i barnehagen siden han var 1 år (er 3 nå) og det samme er søsteren hans (16 mnd). Jeg skryter nok uhemmet av barna mine, men håper og tror ikke at jeg gjør forskjell på dem (:

Skrevet

Jeg skryter uhemmet av babyen min, og kan vel til tider være overbeskyttende ja...

Men gjett hva: hun er en jente:)

Skrevet

Har også en av hver, og behandler dem likt, ikke hverken mer beskyttende eller overbæende med noen av dem.

Skryter ikke AV ungene mine, men roser dem direkte når de gjør noe bra.

Skrevet

Må legge til at min sviermor har bare gutter - men er den beste svigermoren jeg kunne fått. Og det selv om jeg har rappet minstegutten hennes, og fått han til å bosette seg på motsatt kant av landet.

Skrevet

Hvem sa at vi kjente oss igjen? Er vel mulig å svare uten å være provosert, eller?

Min teori er fremdeles at du er 15.

Skrevet

He he he, jeg skrev at jeg ikke regnet med å få svar som: ja, jeg er guttemamma og er en skrytete overbeskyttende potensiell svigermor fra helvete;-p Så vidt jeg kan se, er ikke du i den kategorien spetakkel.

Skrevet

Skal sige deg hvem som kommer til å bli beskyttende jeg, når sønnen min står på trappa di og frier til tenåringsdattera di!! *ler*

Skrevet

bare en bemerkning i farta. gutter er mer umodne og har det ofte mye tøffere enn jenter når de skal skilles fra foreldrene feks i barnehagen.

det er stort sett guttene som lager rabalder ved levering, slik har det vært til alle tider og er ingen overraskelse for meg : )

"pedagog"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...