Gå til innhold

tips til gode salver og sånn? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hvilke salver, oljer, kremer osv jeg skal kjøpe...noen som har gode erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme spørsmål selv. Har hørt at babyline skal være bra, men hva er det babyen behøver?

Skrevet

Jeg brukte babyolje til vask og bad, sinkalve til såre stumper, g en med lanolin tror jeg til mine etterhvert ganske såre bryst. Men snakk med de på apoteket, de kan sikkkert helpe.

Skrevet

hehe, ja, det var det...skal ikke være enkelt, hihi

Skrevet

til sår rumpe er inotyol som fåes på apoteket til å anbefale!!

annet er jeg usikker på..

Skrevet

Jeg har fått anbefalt Weleda sin sinksalve av helsesøster. Den inneholder ringblomst og kamomille, som virker lindrende på en sår hud. Inneholder bare naturlige stoffer. Fikk ellers anbefalt Laverna sin babyshampoo og inotyol. Ellers trenger man ikke så mye. Babyolje er jo også greit å ha...jeg har kjøpt en av de som er på apoteket.

Skrevet

Jeg har kjøpt ACO sine produkter på apoteket, de er uten parfyme. Kjøpt babyolje, baby shampo og sinksalve.. De har jo også Babyline og Sebamed på apoteket!

Skrevet

Jeg sverger til A-creme! Den er bare helt fantastisk til det aller meste. Da vi fikk eldstemann for 4 år siden begynte jeg å smøre stumpen hans med litt A-creme ved den minste antydning til rødhet i bleieområdet med STORT hell. Han har ikke hatt antydning til bleieutslett og har hatt god og hel hud hele tida. Har ikke vært nødt til å bruke sinksalve på han en eneste gang!

Nå for tida bruker jeg den til å smøre magen med (for å prøve å forhindre strekkmerker) eller hvis jeg er ekstra tørr på hender, i ansikt eller på leggene f. eks. Også ypperlig som kuldekrem for de små... Anbefales! Fås kjøpt på Vita og på alle apotek.

Skrevet

Jo mindre bruk av stelleprodukter, desto bedre. Det er iallefall min menig. Disse produktene brukte jeg;

Det er ikke nødvendig å bruke såpe når en vasker babyen. Det er bare med å tørke ut huden. Bruk av rent vann er det alle beste.

Til førstemann brukte jeg noen dråper jordnøttolje i badevannet, for å holde huden myk. Bading hver tredje dag er mer en nok. Brukte av og til lactacyd som shampoo, da denne er mild og uparmymert.

Brukte kun stellesalve, dersom det var antydning til rød stump. Brukte da Weleda sin sinksalve som jeg kan anbefale på det sterkeste. Det holdt som regel med å smøre en dag, så var stumpen fin igjen.

Vaskeservietter brukte jeg som nødløsning når jeg var ute. Alternativet var papirkluter fra libero fuktet med vann i en pose. Hjemme var det stumpen under rennende vann eller gasskluter.

Skrevet

Forrige gang brukte jeg nesten kun

mesoft-kompresser (som engangskluter) (brukte bare vann å vaske med, evnt litt olje dersom bæsj satt fast)

potetmel som pudder (kjempetynt lag som tørket stumpen).

Litt badeolje i vannet.

Babyline skal være et bra merke :o)

Kjøpte babykrem, våtservietter og zinksalve også, men dette ble nesten ikke brukt før babyen var nærmere året.

Av og til våtservietter på tur, bare....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...