Gå til innhold

Syk i bhg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte nettopp om en som sa at om barnet er kan leke hjemme så kan det leke i barnhagen og...

Mine barn leker nå virkelig selv om de er syk, for syk til å gå i bhg. Kan jo ikke tvinge barn til å ligge i sengen.

Er det ikke vanlig å holde barnet hjemme en dag etter det har vært sykt? Sånn var det iallefall nå jeg var liten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sykt og kan leke hjemme skal det stå..

Skrevet

klart de kan være hjemme og leke!!!

Men her har vi ne "regel" om at dersom man er for syk til å gå i barnehagen/på skolen er man også for syk til å gå på f.eks aktiviteter som fotballtrening og svømming på ettermiddagen!

Jeg holder ikke automatisk barna hjemme fra barnehage/skole en da etter at de har vært syke. Men har selvfølgelig en feberfri dag hjemme, og er hjemme en dag ekstra etter diare/oppkast.

Skrevet

Det er bedre å være en ekstra dag hjemme enn å begynne en dag for tidlig i barnehagen etter sykdom synes nå jeg. Minst en feberfri dag. Det er jo ti ganger mer slitsomt i barnehagen enn hjemme uansett om de leker begge steder.. Et barn ligger ikke stille om det ikke er skikkelig syk, må ikke være helt frisk selv om barnet leker igjen;

Skrevet

De kan fint leke hjemme :)

Men er de ikke i form så blir det slitsomt å delta i barnehagen. Der er det mye høyrer tempo, ikke alltid et ledig fang å slappe av på osv osv. Min erfaring er at det lønner seg å holde de hjemme til de er helt friske. Hvis ikke kommer det fort tilbakefall.

Skrevet

Såklart skal de være hjemme når de er syke, spesielt når de er så små. Når de begynner på skolen, kan man kanskje begynne å ta det med en klype salt. Eks: Mamma, jeg har vondt i magen idag.( les: har ikke lyst å gå på skolen!) - Vil du være hjemme da?? *smiler lumskt* JAAA!! Og ti minutter etter er det hopp og sprett i sengen og nærmest brakedance i stuen :) Anyway.. små barn vet jo ikke at det beste å gjøre når man er syk er å slappe av.. de fortsetter slik de er vant til, men blir gjerne sutrete og fortere trett. Syntes det er trist å høre at noen tenker slik som hun du snakker om...

Skrevet

Var arb.giver som mente at om barnet kunne leke hjemme , så kunne det gå i bhg. Selv om han var syk. Blir litt oppgitt jeg:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...