tullerusk Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Hørte nettopp om en som sa at om barnet er kan leke hjemme så kan det leke i barnhagen og... Mine barn leker nå virkelig selv om de er syk, for syk til å gå i bhg. Kan jo ikke tvinge barn til å ligge i sengen. Er det ikke vanlig å holde barnet hjemme en dag etter det har vært sykt? Sånn var det iallefall nå jeg var liten....
tullerusk Skrevet 7. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 7. september 2007 Er sykt og kan leke hjemme skal det stå..
Kamomille Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 klart de kan være hjemme og leke!!! Men her har vi ne "regel" om at dersom man er for syk til å gå i barnehagen/på skolen er man også for syk til å gå på f.eks aktiviteter som fotballtrening og svømming på ettermiddagen! Jeg holder ikke automatisk barna hjemme fra barnehage/skole en da etter at de har vært syke. Men har selvfølgelig en feberfri dag hjemme, og er hjemme en dag ekstra etter diare/oppkast.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Det er bedre å være en ekstra dag hjemme enn å begynne en dag for tidlig i barnehagen etter sykdom synes nå jeg. Minst en feberfri dag. Det er jo ti ganger mer slitsomt i barnehagen enn hjemme uansett om de leker begge steder.. Et barn ligger ikke stille om det ikke er skikkelig syk, må ikke være helt frisk selv om barnet leker igjen;
Ulme Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 De kan fint leke hjemme Men er de ikke i form så blir det slitsomt å delta i barnehagen. Der er det mye høyrer tempo, ikke alltid et ledig fang å slappe av på osv osv. Min erfaring er at det lønner seg å holde de hjemme til de er helt friske. Hvis ikke kommer det fort tilbakefall.
Stor_smil Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Såklart skal de være hjemme når de er syke, spesielt når de er så små. Når de begynner på skolen, kan man kanskje begynne å ta det med en klype salt. Eks: Mamma, jeg har vondt i magen idag.( les: har ikke lyst å gå på skolen!) - Vil du være hjemme da?? *smiler lumskt* JAAA!! Og ti minutter etter er det hopp og sprett i sengen og nærmest brakedance i stuen Anyway.. små barn vet jo ikke at det beste å gjøre når man er syk er å slappe av.. de fortsetter slik de er vant til, men blir gjerne sutrete og fortere trett. Syntes det er trist å høre at noen tenker slik som hun du snakker om...
tullerusk Skrevet 7. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2007 Var arb.giver som mente at om barnet kunne leke hjemme , så kunne det gå i bhg. Selv om han var syk. Blir litt oppgitt jeg:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå