Verdens peneste gutter er mine Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Jeg er veldig glad i norske gamle navn.Men er vanskelig å finne et navn til spirren i magen!
Gjest Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Jeg liker også den type navn. Venter du gutt eller jente ? Synes Sigve er så nydelig, men siden barndomskameraten min heter det - må jeg finne på noe annet. Sigurd er jo også fint synes jeg.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Tja, jeg syns endel av de gamle norske blir litt "bondske". F eks Halvor, Johan, Sverre etc. Ellers liker jeg norske navn
Helnøtt med spire:) Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Jeg gjør! Tenker du som Gurine, Tomine, Regine, Thea, Hannah...Noe i den duren? Dattera vår (eldstejenta) har navn som er kortforma av Regine, hun heter Gine:)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 7. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2007 Jeg er bare 9+4 nå, har en gutt Halvard fra før. Så jeg vet ikke kjønn, men vil ha et navn som passer til hans navn
kroi Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Jeg liker også best norske, vanlige navn, men jeg synes det er fabelaktig at andre vil gi barna sine andre navn, for da slipper jo jenta mi å ha MANGE i klassen med verdens fineste navn - Sigrid Oline ;-)
Kamomille Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Jeg liker også gode Norke navn. Begge våre barn har veldig norske navn, men jeg er også opptatt av at de skal kunne uttales på engelsk. Jeg ahr selv et navn som starter på Kj... og det er det ingen utlendinger som kan uttale:( Litt kjedelig.....
Carnivale Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Jeg liker også sånne gode gamle norske navn...Sigurd, Peder, Guro, Sigrid, Rannveig, Ragnhild, Erik, Jens ...liker ikke sånne Isabella Isadora Natalie Natasha-navn
Mille** Skrevet 7. september 2007 #9 Skrevet 7. september 2007 Jeg liker norske navn. Johanne Sofie Ella Sina Jenny Mathilde Julie Mathias Magnus Martin Henrik Håkon Johannes Kanskje ikke alle er helt norske, men skandinaviske. ;o)
Sluffsa Skrevet 7. september 2007 #10 Skrevet 7. september 2007 Henning, Erlig, Marius, Martin, Eirik. Ole, lars, Sivert,Even, Bjørn, Iver, Johan; Peder, Johannes,Oskar.Henrik, Karoline,Ragna, Kristine, Oline, Mathilde, Signe ;Laura, Johanne, Maren, Alma Mange fine norske navn ja:)
FrøkenSprøken Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 Da heter nok vi det samme, kamomille;) Jeg kan ikke fordra navnetoppen-navn, og har gjort mitt beste for å unngå det. Tenkte på å kalle mini Lucas, men er jo sjeleglad for at jeg ikke gjorde det, nå når jeg ser hvor mange som faktisk vil ha det navnet. Min sønn heter Erlend, og hvis jeg får en jente neste gang, skal nok hun hete Sigrid. Liker ikke dobbeltnavn jeg da. Er nok med to etternavn. her er noen av navnene som jeg liker: Sigrid Solveig Marie Alva Ane Hallvar Magnus Erlend Jacob Henrik Sigve
Twintipp og himmelblå Skrevet 7. september 2007 #12 Skrevet 7. september 2007 Nei, jeg elsker norske navn. Får jeg en sønn til blir det Thorvald, synes det er så fint. Ellers liker jeg Håkon, Halvor, Harald, Erlend, Amund, Sigurd, Einar osv. Jentenavn liker jeg Mathilde, Signe, Pauline, Marthe og Johanne.
MikroMidas Skrevet 7. september 2007 #13 Skrevet 7. september 2007 Ehhem....må bare få skyte inn at Hannah er IKKE urnorsk navn - det er hebraisk, faktisk. Men ellers er jo navnet nydelig. Derfor har vi valgt det på datteren vår ((:
kroi Skrevet 7. september 2007 #14 Skrevet 7. september 2007 "Liker ikke dobbeltnavn jeg da. Er nok med to etternavn." Vi valgte dobbeltnavn pga at vi har felles etternavn. (Ja - det går faktisk an)...
jente og gutt Skrevet 7. september 2007 #16 Skrevet 7. september 2007 Jeg liker norske navn, men med mann som ikke er norsk og han etternavn passer det ikke helt vi vil jo at alle i barnets famile skal kunne si navnet...
3stk Skrevet 7. september 2007 #17 Skrevet 7. september 2007 Erlend er jo kjempefint,det heter minstemann her også.
1stor1liten =) Skrevet 7. september 2007 #18 Skrevet 7. september 2007 Nja , de fleste liker jeg ikke.. men er sikkert et å annet som er fint. men hver for sin smak
Torpekjærringa Skrevet 7. september 2007 #19 Skrevet 7. september 2007 jeg liker også gode norske navn : favoritten er navnet til datteren min : Guro ellers liker jeg : Anna, Ane, Agathe, Adele, Johanne. johanna, Jenny, Petra. guttenavn : Sigve, Sigurd, Torvald, Martin, Einar, Ellef, Og mange mange fler ) Men syns Guro hadde passet fint til storebror sitt navn )
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 7. september 2007 #20 Skrevet 7. september 2007 Ja, gjør tildels det. Gutten vår heter Håkon er jo et gammelt norsk navn. Kunne nok tenke meg en Solveig hvis det blir jente neste gang.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 7. september 2007 #21 Skrevet 7. september 2007 Vi ville ha en skikkelig norskt navn på minstetassen som kom i april:) Vi falt for: SNORRE !! Det er norrønt, og betyr "den som snurrer". Hehe! Han er en vilter liten krabat, så navnet passer godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå