Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Nummer 1 var verst, synes jeg. Når jeg kom til nummer 3, hadde jeg gjort det så mange ganger, at det hadde en viss feeling av hva jeg gikk til. Vondt var det jo lell, men jevnt over var det helt greit.
6Ymamma Skrevet 7. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2007 Ok... har fått høre det av flere...men jeg tror dette er veldig forskjellig, sånn som med alt det andre. Jeg har to barn. å fødsel nr 2 var værst, for da gikk det så fort at jeg fikk ikke pauser mellom riene. Å fikk heller ikke tilbud om noe annet enn lystgass som ikke virket. Å jordmor sier at neste gang kommer det til å gå enda raskere...vet nesten ikke om jeg tørr flere ganger jeg. Fått skrekken etter nr2
Slettes Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Der kan jeg ikke si meg enig.. Synes både fødsel 1 og 3 var grusomme og ille, mens fødsel 2 var mye greiere.. Nå skal det sies at alle mine tre gutter har kommet som noen raketter alle sammen.. Selv om smertene "bare" varte minimalt som med førstemann på 2 timer, mellomste med 27 minutter og sistemann med 1 time så var det så intenst at det føltes som om det var "rett før jeg strøyk med".. Men som oppsumering kan det sies at fødsel 3 ikke er verre en hverken 1 og 2..
tullerusk Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Jeg synes nr 2 var den verste.. Men så fikk jeg epidural med nr 3 da...
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 . Den aller verste var nr 2 faktisk,men da var jeg omtrent bevisstløs av influensa, 39,4 i feber,bronkitt og et blodtrykk som ikke ligna noe, var skikkelig mareritt egentlig. Nr 1 var grei, men nr 3 var den aller beste.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Nei, tredje fødselen var i grunnen den beste og letteste. Dvs, jeg trodde ikke engang jeg hadde skikkelige rier, og da hadde jeg alt 4 cm åpning. En halvtime senere var åpningen 6 cm og fortsatt var ikke riene verre enn at jeg kunne snakke når de kom, og ikke varte de mer enn 30-40 sekunder heller. Var helt sjokkert jeg over at det kunne være så lett og sa bekymret til jordmoren at jeg kunne vel ikke føde når det ikke var værre enn dette vel? Hun bare lo av meg. Ved 8 cm var riene kraftige og vonde, men ikke sånn jeg husket fra de andre to gangene, jeg spøkte og lo litt innimellom og var egentlig mer sutrete over at jeg ikke ville føde enn at jeg gråt av smerte, hehe... Må jo le litt av meg selv i ettertid da. For meg ble derimot utdrivningsfasen fæl, desidert mye verre enn de andre to gangene, men det kom nok av at mini kom ut med armen inntil hode, og det er jo ikke så vanlig at det skjer. Tror ikke du skal kvie deg :-)
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 7. september 2007 #10 Skrevet 7. september 2007 Nr 3 var rask og siste kom som rakett... alle min fødsler har vært raske.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 mange fine fødselshistorier på nr 3 under min fødselshistorie her på forumet!!Det sies at nummer tre er en luring, men det trenger ikke å være i negativ forstand!!Min ble en drømmefødsel, men HELT ulik de to andre fødslene til tross for at de også gikk veldig bra:)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #12 Skrevet 7. september 2007 Er gravid nå men skal absolutt ha ks denne gang, tør ikke føde flere ganger jeg.. Er skrekkslagen etter de 2 første fødslene
sajam Skrevet 7. september 2007 #13 Skrevet 7. september 2007 Nr tre var hverken bedre eller værre enn de to andre, men den var mye kjappere! Første brukte jeg 4 timer på, andre 3,5 timer og siste brukte jeg 1 time og 3 kvarter. Men jeg kjente riene på en helt annen måte siste gangen, da satt det kunn i magen. Satt både i mage og rygg med de to første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå