Gå til innhold

Trenger råd nå!!Ang jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøve å gjøre det litt kort.

Vært mye sykmldt fra jobb pga kronisk sykdom(pleie og omsorg).Kan være fin i år av gangen,og så kan det komme tett med utbrudd igjen.Som nå:-(

Pleie og omsorg er heller ikke det jeg kan tenke meg å jobbe med resten av livet.

Sjefen ringte nå og sa at det blir et møte til mandag,med HMS og NAV.Sjefen har også nevnt muligheten for evnt.omskolering.Vil gjerne det selv,kanskje fått muligheten til å utdanne meg til noe jeg har lyst til å jobbe med.Og som passer bedre for meg i situasjonen min.

Men,i dag fikk jeg også spørsmål om å komme til et jobbintervju til en jobb jeg i utgangspunktet har veldig lyst på(interiørbutikk).I kveld!!!!

Men det er bare det at tør jeg si opp en jobb i kommunen med mulighet for omskolering til fordel for en butikkjobb?

Kan jo risikere at jeg kan bli sykmeldt i perioder der også...og en stiller kanskje ikke så sterkt da...

På den annen side er det ingen garanti for at jeg får omskolering heller,de kan jo finne annen arb.plass innen kommunen jeg kan passe bedre i.Men hva om det blir noe jeg overhodet ikke kan tenke meg..

Hva hadde dere gjort?Satset på at det kommer noe godt ut av møte på jobben til mandag?Eller reist på intervju til ny jobb og sier at du gjerne vil ha jobben?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke både gå på intervju og på møte? Man blir jo ikke tilbudt jobb med en gang og du kan jo se hva de i butikken sier og hva de på jobbmøtet sier før du evt bestemmer deg?

Skrevet

Tenker den tanken selv også....men så syns jeg det blir litt feil å sitte og si at jeg veldig gjerne vil ha jobben når jeg vet at jeg kanskje ikke tar den(hvis det skulle være sånn at jeg får den da,det er jo ikke sikkert)

Men er det dumt å si opp fast stilling i kommunen?

Skrevet

Men det er nå sånn at man ikke trenger bestemme seg før de evt kommer med et (helst skriftlig tilbud).

Gå på intervju og finn ut om den jobben er noe for deg.

Gå på møte og finn ut om evt omskolering er noe for deg.

Så kan du bestemme deg etterpå! :)

Men jeg hadde hellet mot tanken om at utdannelse er bra da. :)

Skrevet

Ja,det er det som holder meg litt igjen.

Er vel fryktelig dumt å si nei til annen utdannelse hvis det er muligheter til å få det.

Har omsorgsarbeiderfaget,men er jo ikke det jeg har lyst til å jobbe med.Eller som tydeligvis er det rette for meg pga situasjonen min.

Og jeg er redd hvis jeg går ut av en jobb i kommunen nå,får jeg nok ikke samme tilbudet igjen....

Skrevet

Attføring avhenger jo ikke av at du jobber i kommunen!!!!!!!

Om du får innvilget attføring og omskolering avhenger kun ev SYKDOM og dine arbeidsmuligheter!!!! Dessuten; om du skulle få invilget attføring så er det ikke dermed sagt at du får invilget skolegang!

Du kan senere frå invilget attføring dersom det viser seg at du ikke kan jobbe i butikk med dine "skavanker"

Skrevet

Jeg synes du skal på både på møtet og jobbintervjuet.

Det er ofte sånn at man stiller på intervju i jobber man kanskje ikke skal ta.

Intervjuet er jo ikke bare det at de sjekker opp deg for å se om de vil ansette deg, men også en mulighet for deg å finne ut om dette er en jobb du virkelig vil ha.

Lykke til med valget!

Skrevet

Sorry....er visst ikke like inne i dette som deg...

Klar over at man kan få attføring andre steder enn i kommunen også.Tenkte bare at det kanskje er litt dumt å gå over i ny jobb,være der bare en kort periode,og så måtte kutte ut pga "skavankene"mine.

Og det er sjefen min,som har snakket med Nav,som har nevnt omskolering.Det er ikke jeg som har forventet å få det.

Helst ville jeg vært frisk,uten skavanker,og sluppet alt dette.Ikke moro..

Skrevet

Begge deler!! Du har jo lysst på den jobben, og vil gjerne høre hva de sier om evt omskolering. Så ja, gå på begge deler du, og IKKE ha dårlig samvittighet for det!!

Skrevet

Blir vel til at jeg reiser på intervjuet.Blir jo ikke avgjort enda iallefall.

Så får jeg høre på møtet på man hva de kan gjøre..Takk skal dere ha:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...