Willy Wonka Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Hei Så du også har fått klær fra Nøstebarn. Jeg er kjempefornøyd. Nå er ikke min baby født ennå (4 uker igjen), så jeg begrenser jo kjøpet litt i tilfelle jeg skulle få baby med atopisk eksem (tåler ikke ull). Ser du bruker bare ull. Mener du det helt bokstavelig, aldri noe annet? Bare lurer på hvordan det fungerer om sommeren?? Nå har det ikke vært så veldig varm sommer, da...men i forhold til lette sommerkjoler osv. Bruker du kun ull da også, eller har du noe "vanlige" klær. Når jeg jo jeg et vinterbarn, så nøstebarn blir nok et sted jeg kommer til handle. Men har masse annet og da...i bomull f.eks. Men jeg ble postivit overrasket over ull. Har selv vokst opp med at ull klør....men babyullen er deilg. Håper bare min baby faktisk tåler det...ellers blir jeg sittende med masse ullklær til overs.. hehe..
Solmamma Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Hei, hei og takk for melding! Nå bruker hun stort sett bare ull. Ullsokker, ullbody, ullsparkebukse og evnt ullegenser, ullvotter og ulllue. Ullpysjamas om natta. Og jeg bruker tøybleier med ulltruse utenpå.. I starten brukte jeg bomull innimellom, hvis været var greit. Jeg fikk mye klær i små str til henne når hum ble født, hun ble født i starten av juni så det gikk greit! Men jeg brukte og tynn ull selv om det var varmt, ullen skal "holde varmen ute"!! Noe av bomullsklærne jeg hadde, var litt stivt og ikke så komfortabelt, så det ble stort sett ull når vi bare gikk hjemme her alene! Litt bomull når vi hadde besøk, kjekt å se at det jeg fikk ble brukt. Det tenker jeg ikke så mye på nå, nå bruker jeg det som er behagelig!! Og ullklærne jeg har er kjempemyke og gode! Fint at du er positivt til ull, ull uten kjemikalier som nøstebarn og barna hage har = supert! Bra for miljøet! også fordi man ikke trenger mye klær, fordi man trenger ikke å vaske de like ofte som bomullsklær! Jeg henger de opp til tørk for hver gang! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå