Gå til innhold

Lakserolje, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette frister hos meg også.

dytter...

uke 38..

Skrevet

Samme her. Har en flaske stående i kjøleskapet klar til bruk.

Vil også gjerne høre om andres erfaringer.

Skrevet

Hei!

Jeg tok lakserolje forrige fødsel, og det hadde god effekt hos meg! Tok to store ss på ettermiddagen, riene starta samme natta. Får selvsagt løs mage i tillegg, men for meg så gjorde ikke det noe. Det meste tømte seg før jeg kom på sykehuset =) Må legge til at jeg da var noen dager på overtid, og var moden....

Kommer nok til å vurdere det om jeg går på overtid denne gangen å..

Lykke til jenter =)

Skrevet

Jeg tok lakserolje 15 dager før termin med nr 1. Tok det på kvelden og morningen etter da jeg skulle på toalettet så gikk vannet. Prøvde dette med nr to også men da hadde oljen stått ett par år så jeg tror den var ødelagt. Mannan min kjøpte inn i går så jeg vurderer å ta nå. Har 8 dager til termin, er også litt redd for at det skal gå fort da. Har brukt 6 timer på begge mine to fødsler. Hadde vært godt å bli ferdig for søvn er det lenge siden jeg fikk nok av og vi har jo to fra før som trenger mamma også så nå må han komme ut snart:=)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

min søster gikk endel over tiden og i desperasjon tok hun to ss lakserolje. førstkommende natt fikk hun rier og kl ti om formiddagen kom jenta, alt gikk bra. Jeg er i uke 38 nå, og har begynt å tenke litt på dette jeg også. ...

Skrevet

Hei igjen,

Høres jo ut som det fungerer bra på mange :)

Er kun tdlig uke 38 nå, men tror kanskje jeg prøver meg om en-to ukers tid jeg!

Noen flere som har erfaringer?

Takk for svar :-)

Kan jordmor forresten sjekke om man er moden og må man spørre for at hun skal sjekke?

HI

ha en fin kveld..

Skrevet

Jeg tenker også på dette.... Det virker som om det funker på alle som har prøvd.... stemmer det, eller er det noen som har prøvd det, og som det ikke virker på??? Kjøpes det i helsekost eller på apotek? Noen som vet hva jordmødrene synest om dette?

Skrevet

Jeg har pratet med jordmora mi om dette og hun sier at lakserolje er noe dem virkelig ikke råder gravide til å ty til...Fører OFTE til styrtfødsler og kraftige revninger fordi det rett å slett går altfor fort...De føler ikke de har noen kontroll på fødselen overhode...

Så jeg skal hvertfal ikke prøve det der..!

Skrevet

Man kan visst kun kjøpe det på apoteket, men de er visst litt strenge der om å selge til gravide. Så har hørt at man må sende en annen for å kjøpe :)

Tenkte jeg skulle spørre JM min på mandag, forventer at hun er negativt innstilt i grunnen.. Men men.

Skrevet

Synes det virker som om det er mange som har styrtfødsler uansett jeg....

Jeg tror jeg skal prøve dette! Er baby klar NÅ :D

Skrevet

Men kan det være farlig for baby??

Skrevet

Trur det skal være en ganske så mye større påkjenning for baby ja...Syns jordmor sa noe om at den blir stresset ganske så mye...

Skrevet

Så fint å høre så mange posetive erfaringer med dette=) Syns alltid det blir så mye fy, fy og Nei, Nei med egang dette nevnes.

Jeg spurde forresten legen min om dette ved forige sv.skap, og hun bare smilte å sa at det er vel kanskje ikke så kjekt å komme inn på føden med diare... Det skal jeg heller tåle, bedre det en å gå over termin, spes siden jeg får så store barn (nesten 5kg) Hørtes ikke ut som det var farlig på henne iallefall.

Lykke til alle som skal prøve, vil gjerne høre hvordan det går isåfall =)

Kommer nok til å prøve selv også når det nermer seg termin.

Skrevet

Kan ikke helt skjønne hvordan baby skal ta skade av det..

Man må jo bare mer på do og ut i fra det utvikles rier.. Som om man har veldig vondt i magen kanskje. Jeg har stadig vekk vondt i magen i dette svangerskapet og håper absolutt ikke babyen stresser hver gang da... :-(

Ja, synes også det var kjekt med noen positive erfaringer!!

Og dette med modenhet? Sjekker JM dette?

Skrevet

Tenker at hvis jeg skulle prøve dette, så ville jeg vært veldig forsiktig med mengden ihvertfall.. Kan jo ha noe å si det da.

Skrevet

Jordmor sjekker modenhet, men noen vil ikke sjekke før terminen nærmer seg. Jeg spurte jm sist uke (da var jeg 37), og hun gjorde det. Men det kan være fordi jeg venter veldig stort barn og håper på fødsel før termin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...