Gå til innhold

"Barnehagen er kun for foreldre og foresatte" (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sa bestyreren i vår barnehage til min samboer da han hentet min datter i går. "Javel....Hva betyr det?", spør han. "Det er den som har hovedomsorgen", sier hun. "Ja,det har ***** (meg), og jeg bor sammen med henne", sier han. "Er ikke jeg en foresatt da?" "Nei, det gjelder bare de som har hovedomsorgen", sier hun.

Også tenker jeg Hva faen????? Dette er på bakgrunn av at han ble valgt som leder for samarbeidsutvalget, men jeg måtte overta vervet fordi barnefar ble drittsur til tross for at han selv sa nei da han ble spurt. Men det jeg ikke forstår er hva denne bestyreren mente med dette! Min samboer bor sammen med meg og min datter, han er like mye i barnehagen som jeg er og tar like stor del av hverdagen hjemme. Faren deltar, men bor to timer unna oss en vei og har ikke like store muligheter til daglig på grunn av avstand og jobb. Jeg er rett og slett skikkelig sint på den bestyreren og skjønner ikke hva hun tenker med! Da hun ringte meg her om dagen blandet hun seg også oppi vårt forhold og kom med meninger om dette. Jeg har en super samboer som gjør alt riktig. Det fins ikke noe galt med han. Og vi har begge bare vært høflige og på tilbudsiden i barnehagen! Men så ringer faren og klager og da blir det balluba!

Noen råd til meg noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener en hver foreldre kan velge andre til å hente barnet så lenge dette er avtalt på forhånd, har du hovedomsorgen er det iallefall din rett å bli irritert.

Jeg ville ha tatt dette opp og fortalt at du annser dette som et problem nå. Alle har da til tider andre som henter barna i BH.

Utgangspunktet kommer det ann på hva faren har å si oppi det hele, har dere delt omsorg kan han sette seg på bakbeina, men da er det rett og rimelig å få ha hatt et møte endten hos familiekontoret og barnehage.

Skrevet

Eller som en forklaring på at han ikke kunne sitte i samarbeidsutvalget? Kan hun bare ha formulert seg på en dum måte? Min stesønn blir like gjerene hentet av meg og stefar, som av mor og far. Og min særkulls blir som regel hentet av meg eller mannen min. Og mannen min har bare fått gode tilbakemeldinger på at han er en engasjert pappa og "stefar". Men han deltar ikke på foreldremøter, og han hadde aldri stilt opp til valg i samarbeidsutvalget. Det ville vært å overkjøre far, selv om faren til min første sønn ikke er spes engasjert.

Las innlegget ditt på skravle, og må si jeg ble litt provosert over holdningen din. Du var sur på far, for at han ikke ville at stefar skulle ta dette vervet. Selv om far ga uttrykk for det allerede på møtet (for i forrige innlegg skrev du jo at far var den eneste som hadde motforestillinger på møtet), og dere likevel presset gjennom at stefar kunne stille.

Jeg synes generelt sett at steforeldre kan holde seg unna enkelte arenaer. Jeg kjører, henter, ordner og tilrettelegger, men deltar ikke på foreldresamtaler for stesønnen min. Skal en nyfamiliesituasjon fungere, er det viktig at man er obs på at man lett kan tråkke hverandre på tærne. Tviler på at særlig mange mødre hadde likt at stemor stilte som leder for sam.arb.utv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...