Piipii Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Dere som har prøvd dette, fungerer det syns dere og hvor mange behandlinger hadde dere? Og hvordan går jeg fram, må dette gå igjennom helsestasjonen eller kontakter jeg bare den kiropraktoren jeg vil? Har dere da evt en kiroprktor å anbefale? (bor i oslo)
Gjest Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 jeg syntes ikke det virket. MEN det er ikke sikkert at hun hadde kolikk da, men var utsultet :/ ( jeg tror hun fikk "kolikksmerter fordi hun var utsultet, helsestajonen sim sikkert ikke vil innrømme sin alvorlige feil mener hun hadde kolikk). men har hørt mange som synes det virker- så jeg ville prøvd. hvis du vil kan jeg fortelle deg det kiropraktoren fortalte meg om hvorfor kiropraktoer skal fungere, så kan du jo avgjøre selvom du har noentro på det. jeg tviler ikke på at det har god effekt:)
Lille søtnos Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Ikke et svar på ditt spørsmål, men har du vurdert akupunktur? Vet om en som har hatt veldig god effekt av det. :-)
Piipii Skrevet 7. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2007 Ja det hadde vært supert hvis du ville:)
Gjest Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Vi ringte direkte til kiropraktor og bestilte time. Gikk tre ganger, og allerede etter første merket vi forskjell. Jr prompet som et uvær når jeg kledde på han etter første time, og det tyder på at koropraktoren hadde truffet et eller annet. Men gutten vår hadde ikke direkte kolikk, men var urolig og plaget hele ettermiddagen. Om vi bærte han rundt, var det ok - men han fant liksom ikke roen. Han hadde litt banan fasong det første halve året, og jeg lurer på om han kan ha hatt kiss/kidd syndrom rett og slett. Kiropraktoren kjente ihvertfall skjevhet i skjelettet, og løsnet litt opp i det.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 jo altså dette sa han til meg da: at kolikk kommer jo av en slags mageknip. også er tarmen en lang muskel. Denne musklen skal klemmer rytmisk fra øverst til nederst( om du forsto den). men hos barn med kolikk klemmer den litt øverst og litt nederst og litt i midten , altså ikke etterhverandre...... ( skjønte du, musklen skal liksom trekke seg fint sammen fra øverst og jobbe seg nedover. men har dem kolikk så klemmer den overalt uten system). og det er dette som gjør at de får så vondt i magen sin. for luften og bæsjen kommer seg ikke så lett ut pga dette. og en kriopraktor kan stimulere musklen til å jobbe riktig..... ved å massere og klemme og strekke på disse småe. litt vanskelig å forklre når jeg ikke kan vise med hendene da, mne håper du forsto noe. jeg tviler ikke på at det kan ha effekt jeg altså....
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Har desverre ingen å anbefale i Oslo, men vi gikk når tulla var lita og det hjalp. Måtte gå 4 ganger da, med gradvis bedring mellom hver gang. Etter siste behandling lå hun bare å glisa...da var det over. Verdt å prøve ja, virkelig! Kiropraktoren vår sa at om det ikke virka innen 4 behandlinger var det ikke noe han kunne gjøre. Ring kiroptaktoren direkte, og spør om han/hun har noe erfaring med barn og kolikk:) Lykke til!!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Hei Jeg gikk 3 ganger til kiropraktor med min lille jente, fungerte utmerket. Han viste meg hvordan jeg skulle massere henne hjemme slik at jeg kunne hjelpe til med å gjøre henne bedre. Slapp derfor med bare 3 besøk. Fikk også 2 gratistimer til meg selv, for som de sa: mødre med kolikkbarn går som regel med skuldrene oppunder ørene :-) Har ikke annet enn godt å si om dem. Anbefaler dem på det aller aller varmeste!! Jeg gikk til kiropraktoren på Linderud senteret Telefonnummeret til dem er: 23 24 50 60 Beklager om dette blir sett på som reklame, men jeg er så fornøyd at jeg kan ikke annet enn å anbefale dem videre :-)
Piipii Skrevet 7. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2007 Ok, kansje vi skal prøve det:) Her tar vi i mot alle råd, så tusen takk.
Piipii Skrevet 7. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2007 Er akkurat sånn casper er også. På dagen er det ikke noe problem, men han er som du forteller veldig urolig på kvelden og ikek finner roen. Hva er kiss/kidd syndrom? Hva het den kiropraktoren dere brukte?
Piipii Skrevet 7. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. september 2007 Joda skjønte hav du mente, tror kanjse vi skal gå for en kiropraktor:) Tusen takk for hjelpen Mamma til MieSofie08.11.06:)
Piipii Skrevet 7. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 7. september 2007 Ok supert, takk skal du ha:) Ringer dem med en gang jeg:)
Piipii Skrevet 7. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. september 2007 Hvor mye koster det, og fikk dere time fort?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 7. september 2007 #14 Skrevet 7. september 2007 Mener jeg betalte ca 270 kr pr gang og fikk time kjemperaskt! :-)
Piipii Skrevet 7. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 7. september 2007 ok supert tusen takk for hjelpen:) Ringer nå jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå