Joikaboll@ Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Skulle gjerne hatt dette, men finner den ikke igjen. Det skal være melis, eddik og eggehvite.
Nette-mor Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 "Royal Icing" melisglasur til blomster 1 eggehvite ¼ ts sitronsaft ca. 4 dl melis Eggehvite vispes til den er blitt hvit og luftig, og tilsettes sitronsaft. Sikt i melisen gradvis til icingen er fast, d.v.s at ringene etter vispen ikke siger sammen når du stopper mikseren. En annen måte å teste det på, er at man tar litt icing mellom tommel- og pekefinger, og drar fingrene fra hverandre. Icingen skal da føles seig, og det skal stå igjen to «topper» mellom fingrene. Stor porsjon 1 dl eggehvite 1 ts sitronsaft ca. 14 dl melis Dette er en større porsjon, som passer hvis du skal lage en del blomster, f.eks. roser, petunia og liljer. Lages som beskrevet over. (Man kan evt. erstatte 1 dl frisk eggehvite med 3 ss eggehvitepulver og ca. 1,5 dl vann. Her må man prøve seg fram litt med vannmengde) du finner det på cacas.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå