Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe sånn klyx som jeg kunne sette på meg selv hjemme før jeg drar på føden... Men mamma mente at det måtte sterkere saker til som de hadde på føden hvis ikke kom jeg til å skite meg ut under fødselen. Det vil jeg selvsagt ikke, men går vel an å sette et mikrolax eller no hjemme? Vil ikke gjøre det på sykehuset.. Hva har dere tenkt?
Willy Wonka Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 klyx er hvertfall veldig bra ting. Om det tar alt er litt avhengig av at du setter den riktig. Og får du ikke alt, så får du hvertfall tømt deg veldig bra.
moklatt_har født 31.08 Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Jeg fødte for en uke siden.Noen timer før fødselen hadde jeg vært på toalettet og i tillegg fikk jeg klyster på klinikken.allikevel kom det avføring ut undere fødselen.Det er første gang at jeg har kjent det komme ut(har født 3 barn tidligere) Det er nok uansett best å få klyster på sykehuset for jeg tror ikke du vil klare å tømme tarmene din helt hjemme.Og det kan komme noe ut likevel.Dette er ikke noe en kan gjøre noe med.Jordmødrene er vant med det.Jeg syntes jo selvfølgelig ikke at det var så veldig gøyt men jeg kunne jo ikke la være å presse når jeg fikk pressrier.Jeg synes ikke du skal være så engstelig for det.Det er helt normalt!!!Lykke til med fødselen.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 men skjønner liksom ikke forksjellen på de klyxene som en setter selv og de som de setter på sykehuset? Mamma sa at det var vanskelig å sette på seg selv, og at de gikk opp med en slags slange (husker ikke helt hva hun kalte det) ... Men må jeg så må jeg....
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Hei! Du har mikrolax, klyx og klyster....fra gammelt av... micro er den lille tuben som bare irriterer ytterste del av tarmen, Klyx er en litt større flaske med blank væske som du kan sette selv eller de bruker dette mest på sykehus. Den varmer du litt ved å legge den under varmt rennende vann, legg deg på siden i sengen og prøv å ha det inne lengst mulig...men husk du har kanskje ett stykke til toalettet. Klyster var gjerne vann og grønnsåpe eller salt de blandet før i tiden for å tømme helt, men en slik tømming tar mange timer...har vært med på det selv....pga operasjon. Husk at bre et klyx kan i verstefall sete i gang fødsel så t diger klyter tror jeg ingen anbefaler ved fødsel.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Jeg har skikkelig angst for å bæsje på meg under fødselen. Er vel det eneste jeg gruer meg til Og jeg har planer om å ta microlax når fødselen begynner og man enda bare går her hjemme. Og skal også kreve å få klyster der nede. I mellomtiden fra veer'ne begynner og jeg har tatt microlax kommer jeg ikke til å spise noe før ungen er ute, slik at ny avføring ikke samler seg i tarmen. (vet microlax ikke tar alt, men det på sykehuset gjør jo det).
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 På sykehuset fikk jeg vannklyster ,og det var slett ikke lett å holde igjen:)Lå på sengen da jeg fikk det og skulle ligge 1 min. på den ene siden for så å snu meg å ligge 1 min. på den andre..jeg klarte å ligge 1 min.på den ene siden for så måtte springe på toalettet..vet det kom avføring under fødselen for det merket jeg..De forventer ikke på sykehuset at du kommer med tom tarm..De tilbyr som oftest et klyster dersom det er tid til det:)Det er ikke noe ekkelt,og ikke noe du tenker på der og da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå