Gå til innhold

Trenger treningstips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med gode tips til hvordan man strammer opp overarmer her? Ikke sånn veldig mye, men litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste for å stramme opp overarmene, vil jeg tro er å bruke manualer, og evt. armhevinger..?

*hilsen en ikke så veldig flink på treningsting*

Skrevet

Neeei, det funker ikke på meg :P

Har relativt stramme armer, men kunne tenkt meg å få de litt mer definerte.. altså, ikke med masse muskler, bare litt..

Skrevet

Da blir det vel sånn der greier på treningsstudio som mannfolkene driver med;) Vekter og sånt?

Skrevet

Hjemme:

Triceps:

Sett to stoler litt fra hverandre - beina oppå den ene, og armene på den andre, slik at kroppen vender opp mot taket - senk de bøyde armene (dips) og opp igjen - pass på at skuldrene ikke havner opp under ørene

Ha to 1,5 liter flasker med vann, stå med ene kneet på en stol og motsatt arm strak på stolen, bøyd fremover.. strekk den andre armen og bøy den (du holder flasken i denne), rett bak og bøy frem igjen

Kjøp deg en strikk - stå rett opp - sett foten i ene enden av strikken og bøy den andre armen bak hodet - hold strikken i armen og strekk opp mot taket

Biceps:

En 1,5 liter med vann i hver arm, gjør curl opp og ned

Skuldre:

Stå rett opp - strekk ut armene og hold dem rett ut i minst 5 minutter, gjør gjerne rullende bevegelser med (sirkel) begge armene strake, bøy armene og lat som om du løfter noe over hodet (fortsatt med strake armen) AUAUAU!

Hold 1,5 l flasker med vann i armene og bøy dem og strekk over hodet

I helsestudio:

Triceps:

Samme som første øvelse (bare mellom to benker)

Nedtrekk med tau, husk statisk bevegelse fra skulder og ned til albue, armene tett inntil kroppen, og bøy opp og trekk ned mot gulvet

Stå med ryggen mot maskinen - ha tauet dradd med bøyde armer over hodet, og strekk armene og tauet over hodet - fremover TUNGT!

Biceps:

Vanlige med manualer - opp og ned

21'eren - 7 halve ovenifra 7 halve nedenifra og 7 hele veien TUNGT!

Skulder:

Stang over hodet

Manualer over hodet

Pust pes

Skrevet

Whohoo, her har du fått supre tips!

*hør på treningsdronningen fremfor monajenten*

Skrevet

ja, mulig jeg er dum, men skjønte ikke helt stillingen mellom to stoler :P skal man ligge over stolene, eller what? hehe

Skrevet

Sjekk nederste figuren på siden som viser triceps, han har beina på gulvet, men det er tyngre om du har beina oppå en stol/bord eller benk :)

Skrevet

ja, skjønte det nå..

tusen takk :))

Skrevet

Kjøpte akkurat en dvd på Notabene til 49 kr: kom i form med vekter for dummies. Noen fine tips der som river skikkelig i overarmen.

Skrevet

For å få definerte muskler, må en også drive med utholdenhetstrening for å forbrenne fett. Du kan ha flotte muskler under, men så lenge glasuren er utenpå, vises det ikke.

Skrevet

TUNGE VEKTER, og kondisjonstrening gir definerte muskler:=)

du skal bare så vidt klare å løfte 8 x 3...pr sett..

Skrevet

Eller bare gjør som meg, få to tette og gå konstant og bær på unger. Her varierer vektene mellom 6,5 kg (bare minsta) og 18 kg (begge):-)

Neida, fine øvelser du har fått tips om. Og glem ikke kondisjonstrening/fettforbrenning.

Skrevet

Feilen mange gjør er at de bruker for lette vekter. Det skal være litt tungt! Lykke til med nye muskuløse armer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...