Gå til innhold

ønskeliste

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere skrevet ønskeliste for under fødselen?

og hva står det på den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg, og der står det:

-klipp så mye dere vil og trenger, når som helst!!!

-ikke gå fra meg

-gjerne epedrual om mulig

Ikke så mye på lista mi, men svært viktige ting for min del.... :)

Skrevet

- jeg blir kvalm når jeg er redd

- er redd for at fødselen skal ende med vaccum som sist gang

- vil gjerne at dere bruker "det finske håndgrepet" for å unngå revning

- prøver helst uten smertestillende, men stiller meg åpen for alt

....

det er det jeg har foreløpig

Skrevet

Har ikke skrevet enda, men det bør vel stå noe sånt som:

JA til saltvannspopler

Redd for epidural - tålte ikke sist

Masse vann med isbiter

Hold døra lukket! Vil ha privatliv!

Må jeg ikke tisse, så trenger jeg ikke kateter heller!

Skrevet

Har ikke skrevet enda, men blir noe sånt som dette!

-Jeg ønsker å holdes informert hele veien og veiledes til å gjøre de "rette" tingene.

-Ønsker å vente med sm.stillende så lenge som mulig, men er åpen for epidural når det er behov og anledning for det.

-Jeg er ikke komfortabel med å blottlegge meg fullstendig og ønsker at jeg skjermes så langt det er mulig ifht til dette. Som hun skriver over, Hold døra igjen ja... (kan jo hende jeg driter i det på et tidspunkt men...)

Har forøvrig ingen planer for fødselen i seg selv, vil ta det som det kommer.

Skrevet

Når skriver man ønskeliste,egentlig? Har ikke hørt noe om det,jeg... Er det noe man gjør på journalskrivingen på sykehuset,eller er det bare fordi jeg ikke har jordmor at jeg har missa dette? Ikke at jeg ønsker noe spes. da,bare at ungen kommer ut i ett stykke,og helst kjapt,he-he!

Skrevet

Tar med deg et brev/liste når du ankommer føden og gir det til jordmor der.

Skrevet

Jeg har skrevet hva jeg ønsker av smertelindring, altså badekar, akkupunktur, massasje, lystgass og kanskje epidural. Jeg har også skrevet at jeg ønsker at jm er aktiv og veileder oss under hele fødselen, dette når det gjelder pusteteknikk, fødestillinger, hvor langt jeg er kommet i fødselen og hva jeg kan vente meg videre. Jeg har også tatt med ønsker far til barnet har, som f. eks. at han ikke ønsker å klippe navlestrengen.

Jeg har gått gjennom brevet med min faste jm og hun syns det var veldig greitt det jeg hadde skrevet. Hun syns det var spesiellt bra at jeg hadde tatt med partneren sine ønsker også.

Skrevet

nå har jeg utformet ei ønskeliste, men jeg lurer på om jeg er for kravstor.. kan jeg få noen tilbakemld..?

- ikke student (vill ikke det første gangen, får heller ha det neste gang)

- ikke mannlig s.pleier/jordmor

- gjerne ligge mest mulig i badekaret

- prøve lengst mulig uten med.smertelindring

- skal brukes lokalbed. v. sying (har hørt om de som ikke har fått det)

- ikke la meg være alene (stjeler litt tips også;))

- "finske håndgrepet" for å ungå å revne (takk;))

- holde meg informert og veilede meg hele veien

- jordmor og sykepleier må kunne norsk, så kom.svikt ikke skjer.

- holde døra igjen.

- drikker lite til vanlig, så gjerne minn meg på det. (veldig glad i isbiter)

Skrevet

plis svar, noen..

Skrevet

Jeg syns ikke du er kravstor kanskje.. Tror de vil prøve å innfri ønskene så godt det lar seg gjøre. Spørsmålet er heller hvordan du kommer til å føle det under fødselen. Kanskje vil noe av det du ønsker være uviktig eller at du ønsker noe annet når du er i situasjonen. Jeg tror det er bedre å være litt mer åpen for at du kan føle det annerledes når du først er i fødsel. Dessuten kommer fødselsforløpet også til å være avgjørende for om du får det du i utgangspuntet ønsker.

Skrevet

kan jeg bare spørre : hva/hvordan-- finsk håndgrep. har ikke hørt om dette før...

Skrevet

Ville bare si at man ikke får jobbe som jordmor eller sykepleier om man ikke kan norsk. Har kan du ta det helt rolig..:)

Skrevet

Man buker vel ikke kateter ved vaginal fødsel?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Kan hende en må få kateter for å få tømt blæra fordi den er full av urin og stenger veien for babyen.

Skrevet

det lurer jeg og på...

dytter

Skrevet

Jeg vil ikke ha bedøvelse.. Har aldri hatt det og det bestemte jeg meg før hver gang... Selv om jordmor ville jeg skulle ta med førstemann...

- ikke bedøvelse

- erfaren jordmor og barnepleier

- kanskje en liten tur i badekaret.. er veldig avslappende...

- den hjelpen jeg kan få får å unngå å revne for mye...

Har ikke revnet så veldig mye akk med de to jeg har født før...

Sies at det er liten sjans for at man revner noe særlig eller at man blir klippet når man ikke ble det med første, andre osv....

Skrevet

på st.Olav vet jeg det er ei jordmor som kommer fra asia, hadde hun under UL og forsto nesten ingenting av det hun sa.. derfor jeg skriver det;)

Finske håndgrepet, slik jeg har forstått det, er at de holder igjen hodet litt, så det ikke kommer så fort..

Skrevet

Har selv jobbet på ullevål-mange som ikke er serlig flinke i norsk der ja....uæ...fra en med dialekt i tillegg....står iallefall på min liste det ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...