Gå til innhold

går riene bare på korsryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg spurte legen min i dag hva som var forskjell på kynnere og rier....da svarte han at kynnere sitter i magen, mens riene gikk på korsryggen!

stemmer dette? ble litt forvirret jeg....trodde man kunne ha vondt både i magen og ryggen under riene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. ifølge jormora mi så ligger kynnere både i rygg og mage, samme antar jeg går for rier...

så ble litt forvirret av legen din jeg oxo...

Skrevet

det der er jo individuelt! Har ikke opplevd verken kynnere eller rier i korsryggen jeg....! Bare i magen... Også under fødselen...

Skrevet

...........utrolig rart av en lege å si noe sånnt!

Skrevet

synes oxo det var rart av en lege å si noe slikt, hvis det er individuelt...

jaja, noen ganger treffer man jo på slike oxo :P

Skrevet

har ikke kjent rier i korsryggen-ikke under fødse heller-men hele magen..merkelig utsagn av en lege ja...kynnere kan jo være litt vondt, men rier er mye vondere og mer intense...i begynnelsen en mer steeerk menssmerteliknende følelse for meg ihvertfall..

Skrevet

Hei alle dere! :)

Jeg fødte en gutt for litt over ett år siden, og da kjente jeg riene best i ryggen.. Så jeg tror det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne.. :) Men har også hørt at gutter tar mer i ryggen enn jenter.. Vet ikke jeg?? Har bare en, foreløbig.. Og han tok skikkelig i ryggen når han ble født.. Kunne ikke ligge på ryggen :))

Lykke til jenter! =)

Skrevet

er nok forskjell fra person til person...

Noen sier jo at de får som et smerte belte liksom rundt rygg og mage, andre sier de kun kjenner det i magen. Begge tingene er vel normalt...

:)

Skrevet

Stor forskjell der ja!

Jeg kjente ikke noe i ryggen. Mine rier begynte som kynnere som bare økte på i styrke og smerte.

Skrevet

det der tror jeg er veldig individuelt...første gang hos meg satt riene både forran og bak,gang nr to bare forran og delvis ned i lårene

Skrevet

Det er individuelt. Min lege sa til meg at dette kommer mye ann på hvordan man bærer barnet. Noe bærer det langt ute, mens hos andre er det nærmere ryggen.

Skrevet

Har født 3 gutter og 3 jenter og har alltid kun hatt vondt i magen under både kynnere og rier og hva det måtte være.Sist sa jordmor at det faktisk var de mest effektive riene.

Noen stråler det jo nedover bena til og ene med det andre,spørs om dt har med nerver som det trykkes på å gjøre.

Skrevet

Hm, det er vel forskjell på hvor man kjenner riene, på samme måte som det er forskjell på hvor vonde man opplever dem. Jeg kjente dem i magen, korsryggen og underlivet (men har lest her inne et sted at riene føles verre når man har bekkenløsning, og det hadde jeg). Har vært mye plaget med harde kynnere i dette svangerskapet og dem har jeg bare kjent i magen...

Skrevet

Trodde det var veldig individuelt hvor riene tok jeg? Da jeg fødte sist kjente jeg det i grunnen mest i ryggen, men da jeg fikk epidural kjente jeg at riene tok i magen også, det var bare det at det gjorde så mye vondere i ryggen at jeg ikke kjente det i magen. Så da riesmertene ble noe dempet av epiduralen kunne jeg kjenne det i magen også :-)

Skrevet

Jeg har bare kjent riene i ryggen så vidt jeg kan huske.... Samme med de vonde kynnerene... Men har hørt om mange som har kjent det mest i magen så det er vel individuelt det da.

Skrevet

Hadde aldri noe kynnere jeg , men riene satt de kun i magen når jeg fødte.

Skrevet

Ved forrige svangerskap, så hadde jeg menssmerter, og de fleste vet vel hvordan menssmerter er? De har man som regel i ryggen og magen. Men jeg har hørt at kynnere er som regel gjerne kun i magen. Men kynnere skal jo ikke være vonde, det skal vel kanskje riene være?!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...