Gå til innhold

Det styggeste JEG ser hos jenter...


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

...er hvordan mange jenter prøver å kompensere for elendig selvfølelse ved å mase om hvor forferdelig andre jenter er.

 

Det er helt for jævlig hvor mye jenter rakker ned på hverandre i patetiske forsøk på å føle seg bedre selv.

 

Hvorfor er det sånn?

 

Hvorfor kan jenter redusere hverandre til "men hun er jo så feit" eller "hun er så ustelt", om det er noen de ikke forstår?

 

MÅ alle jenter være like?

 

For all del, min egen selvfølelse stinker ganske grundig til tider, men jeg jobber med det. Og å rakke ned på andre jenter er IKKE måten å gjøre det på.

 

Kan vi ikke bare gi f@£n i å holde på sånn?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske enig med deg.

På guttelisten hadde mange bare skrevet 1 ting men jente listen var uendelig lang fra de fleste!

Skrevet

Og ikke bare det, når vi blir mødre, så skal vi legge ut om hvor elendige mødre andre er. Det er utrolig trist at det skal være sånn.

Når jeg kommer på besøk til spesielt en bekjent, så har vi egentlig ikke så mye å snakke om (pliktbesøk), men når hun får rakke ned på noen, da går virkelig smella.

 

Er det virkelig sånn kvinner er, har vi ikke annet å bry oss om enn hvor bedritne alle andre er? Det vitner egentlig om et litt fattig liv, synes jeg...

 

Skrevet

 

Det er jo så mye annet å henge seg opp i!

 

Er det ingen som blir skikkelig betatt av bøker, låter eller filmer?

 

Det er ENORMT mye "mobbing" av mødre her inne, blir helt matt...Alle disse diskusjonene om hva som er best - hva f@£n vet VI egentlig? Hvordan kan man sitte og være så sikker på at akkurat det man selv gjør er det beste?

 

Det er mye jeg og mine venninner gjør på stikk motsatt måte når det gjelder ungene våre. Og ingen av oss påberoper oss monopol på den eneste riktige måte å oppdra barn på.

 

 

(Også blir'e skrivefeil når Heksa er trøtt hehe)

 

 

Skrevet

Ja, ikke sant?

 

Så det var noen som skrev at de synes det var grusomt at damer gikk ustelt, for det ikke tok så lang tid å slenge på sminke osv. Må vi virkelig pynte oss for hverandre? Jeg føler meg faktisk vel uten sminke, tar det kun på om jeg skal noe spesielt. Men jeg er vel ustelt jeg da;)

Skrevet

skader jo ikke å være ren og ha hele klær da:)

 

må innrømme at jeg kastet meg på tråden jeg også...

 

Skrevet

synest den var morsom jeg. forstår ikke at noen føler seg støtt. Har mange av "feilene" jeg. Tråden var jo ikke akkurat seriøs da

Skrevet

Rent hår og hele og rene klær tar jeg som en selvfølge:)

 

Tenkte mest på sminking her.

Skrevet

Uten sminke er ikke ustelt. Skittent hår, utslitte og uvaskede klær og uren, blass hud er ustelt.

Skrevet

Jeg forstår og er helt enig med det du skriver.

 

Likevel tar jeg meg ikke nær av den andre tråden. Jeg snuser, bruker tights, hadde ALLTID svetteringer under armene da jeg ammet, har både hår her og der til tider og har gjerne noen topper som av og til ender opp litt over bukselinningen. Folk får syntes det er stygt, harry osvosv så mye de vil, jeg bryr meg faktisk ikke...

 

Vi jenter/kvinner måler hverandre opp og ned, og det er ikke skadelig i mine øyne.. men når vi begynner å kommentere det åpenlyst/mobbe eller henge ut noen så går det over streken. Om det er tegn på dårlig selvtillit eller om det er ett forsøk på å fremheve seg selv, så får det så være...

 

Vær deg selv, og stol på din egen selvtillit, vit at du er noe og ikke vær så opphengt i hva andre vil mene og syntes. Skulle slengt med en historie om en dame og hennes endring i væremåte/påkleding opp igjennom årene.. ender med at hun tar på seg den lilla hatten og går ut døren..kanskje noen har den??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...