Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 d jeg vet om er: -fødselsangst -stesset baby -farget fostervann -herpes utbrudd -seteleie er d noen fler??
~Simelisa & Marina~ Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 seksuelle overgrep forannliggende morkake total ruptur (revning) stoooor unge over 4,5 eller 5 kg men en må argumenter godt for seg og vise at en vet hva en snakker om og vet risikoene ved det og argumentene for og imot... Lykke til...det kan bli tøft... alt ettersom hvor i landet du befinner deg..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 -tverrleie -flerlinger -tidligere dødfødsel -trangt bekken -to eller flere ks fra før av -navlesnoren er i veien Jeg har også hørt at en velger å ta premature barn med ks hvis en ser at de kommer ut uansett...dette for å spare dem stresset ved vaginal fødsel siden de er så små.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Ingen av disse årsakene (vet ikke helt når det gjelder herpesutbrudd) er i seg selv grunn nok til å få innvilget keisrsnitt. Stresset baby og farget fostervann hadde jeg under forrige fødsel, uten at det av den grunn ble vurder ks. Mange steder nekter de planlagt ks ved seteleie, og stort barn eller tidligere totaltruptur er heller ikke grunn nok i seg selv, og slett ikke fødselsangst! Men, har du flere åsaker kombinert er det nok lettere. Og det går jo an å skifte sykehus.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Jeg skal ha keisersnitt. Grunnen min er fødselsangst, tidligere negative opplevelser med helsevesnet og spiseforrstyrrelser. Selvfølgelig litt dypere årsaker innen de 3 ulike tingene jeg nevnte, men det hele handler ikke om "gode nok grunner" for keisersnitt, men en samtale med jordmor og lege om hva som er best for deg og ditt barn. De er stort sett flinke til å se helheten, ikke bare barnets behov eller ditt behov. I mitt behov så de meg og babyens beste over ett og konkluderte at keisersnitt var best for oss. Det er ikke sånn at du kan troppe opp på et sykehus å si: "hei, jeg har spiseforrstyrrelse, jeg må ha keisersnitt". Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Hvis babyens eller mors helse og liv er i fare! Her kan min helse og mitt liv være i fare derfor får jeg ks....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå