Gå til innhold

middager til syv mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager en ny tråd ;)

Tar gjerne imot tips til middager som jeg kan lage selv. Har prøvd; poteter, potet med gulerot,alle slags sauser på poteten, fiskeboller, all mat på glass opp til åtte mnd, har også prøvd det meste av det vi spiser. Tacokjøttdeig er det eneste han har likt, men det er jo ALT for krydret til å gi et helt måltid!!

Han er 7 mnd og spiser bare to porsjoner grøt og bittelite pupp i løpet av dagen, dette gjør at jeg ammer stort sett hele natten :(

Så kom gjerne med masse tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kok opp karbonadeig og kylling f.eks. Så koker du blomkål, brokkoli, gulrot, potet evt andre grønnskaker dere bruker. Kok hver ting i hver sin kasserolle. Så legger du maten i isbitformer å fryser ned. Når maten er stiv tar du en isboks f.eks med hver ting. Når guttungen skal ha middag tar du noen isbiter av de tingene du vil han skal ha. Jeg lagde også saus uten salt å frøs ned i isbitformer, men snuppa brydde seg ikke noe om det. Husk å ikke bruke noe salt. jeg lagde ikke noe av fisk, det burde jeg sikkert gjort.

Snuppa spiste hjemmelaga mat til hun var 1 år, da begynte vi først med litt middagsglass, så gikk vi over til at hun spiste det vi spiste.

Skrevet

Glemte en viktig ting. Kjør kjøtt/grønnskaker i stavmikser eller lign. før du har de i isbitformene. Jeg har de store isbitformene som står oppå hverandre fra tupperware, den er super til babymiddagsmat.

Skrevet

Da prøver jeg ut dette :)

Lurt tips det med isbitformer da! spørs om jeg ikke må kjøpe meg det nå:)

Har faktisk jobbet med tw, men de formene fikk jeg aldri kjøpt...

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...