Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har utviklet tannbørste-fobi. Idet hun ser tannbørsten hyler hun, og nekter å åpne munnen. Det gikk fint i begynnelsen, da likte hun å sutte på tannbørsten, men nå er de lykkelige dagene over, ja...

 

Jeg får nesten ikke pusset de, og er rett for at jeg skal slå borti tenner og tannkjøtt med børsten.

 

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en sånn gjennomsikitg plasbørste til å tre på fingeren din :-)

 

I tillegg så kan det være at hun har vondt i munnen p.g.a. tenner. Litt Dentinox rett før tannpuss kan hjelpe.

 

 

De gangene L ikke vi pusse tenner (til nå har det alltid vært p.g.a. tenner som er på vei ut), så stresser jeg ikke med det. Prøver morgen og kveld hver dag, men tvinger ikke fram en ordentlig tannpuss. Tenker som så at det er vikitgere å få en koselig rutine ut av det, og gjøre det positivt sånn at vi slipper at tannpussen blir noe negativt forbundet med tvang. For meg er det viktigere å få tannpuss til å bli en positiv del av den daglige rutinen enn å få gjennomført en ordentlig tannpuss hver dag. Kompenserer dårlige pusseperioder med mer tannkrem (= mer fluor) på tannbørsten sånn at tenne i hvertfall får litt ekstra beskyttelse av det :-)

 

 

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...