Gå til innhold

Sviskepurè...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle begynne å gi det i stedet for malt, da malten er så søt..

Men trenger litt hjelp :)

Hvordan lager jeg den?

Kan jeg ha den stående i kjøleskapet noen dager, hvor lenge?

Kanskje det er best å lage ny hver dag? eller fryse ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er så lat at jeg bruker den som er ferdig fra småfolk. Den får iallefall fart på magen til snuppa her :-)

Skrevet

dekk sviskene med vann, + litt ekstra vann (1-2 dl). kok det hele i 10-15 min. kjenne etter når de er helt møre. avkjøl det hele i vannbad. også putter du stavmikseren oppi.

du kan ha det i kjøleskapet i 2-3 dager, men det lønner seg å fryse det i feks. isbitterningbrett. de holder seg i opptil 1 år i fryseren (mer enn -18). knekk de ut av brettet når de er frosne, og ha de oppi en pose.

Skrevet

titten på hjørnet, har prøvd den, men har en veldig kresen gutt skjønner du... :/

Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve å lage selv.

Tar også imot tips til middager som jeg kan lage selv. Har prøvd; poteter, potet med gulerot,alle slags sauser på poteten, fiskeboller, all mat på glass opp til åtte mnd, har også prøvd det meste av det vi spiser. Tacokjøttdeig er det eneste han har likt, men det er jo ALT for krydret til å gi et helt måltid!!

Han er 7 mnd og spiser bare to porsjoner og bittelite pupp i løpet av dagen, dette gjør at jeg ammer stort sett hele natten :(

Så kom gjerne med masse tips :)

Skrevet

Har verken stavmikser eller frysebrett, men skal da få most disse sviskene :) også kan jeg vel lage litt ofte å ha de i kjøleskapet.

Takk for oppskrifta :) bare å sette igang da...!

Skrevet

Altså to porsjoner GRØT!! ammetåka..... hehe

Skrevet

Hehe, var ikke bare, bare :) hvor mye svisker skal jeg koke på en gang da? og hvor mye skal jeg gi, før eller etter mat?? Eller kanskje sammen med grøten?

Hehe føler meg som en idiot, huff.... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...