SuperGlad Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 hvor gamle var barna, hvor var dere å hvordan gikk det? vi har sååå lyst å dra til syden i juni med Isabell og Philip på da 2 år og ca 8-9 mnd. Får hele tiden høre fra enkelte som jeg ikke gidder nevne mer om, at vi er så utrolige teite som i det heletatt tenker på å reise til syden med små barn, stakkars barn i varmen osv. Så da vil jeg atter en gang (har spurt om dette før men det var ikke så mange svar) høre hvilke erfaringer dere andre har, å om vi virkelige er så utrolig teite som vil ta barna våre med til syden.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Vel har aldri vært i syden. Men har vært i Italia flere ganger midt på sommeren da det har vært mellom 30-35 grader. har ikke vært noe stakkers mine barn i hvert fall. De har hatt det så fint så, smør dem ordentlig og mange ganger og gi dem masse vann å drikke så går det veldigt bra.
IBO<3 Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Vært i tyrkia, med en som var 3 og en som ble 2:) SUPERT:) ungene bader og koser seg.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Hehe, jeg skjønner ikke at folk kan få seg til å si det engang jeg. De må jo høre hvor dumme de høres ut selv? Det er ikke kun her i skandinavia at folk får barn, de fødes faktisk unger på laaaangt varmere steder enn spania og andre "syden" land også.. Men jaja, de får tro hva de vil. Så til hva du spurte om Vi var på tenerife 2 uker i fjor sommer når tuppa var 3 mnd, det gikk strålende og snuppa var like blid der nede som hun var hjemme, koset seg masse med å ligge i bleien å sprelle I år var vi i syd frankrike når hun var 15 mnd,, det var helt supert! Hun var lykken selv den uken vi var der nede,, tror ikke hun gråt en eneste gang jeg elsket å være på stranden også, løp ut i vannet å var helt i hundre.. Til neste sommer er hun litt over 2 år og da har vi planer om å dra til leiligheten til svigers i Spania
sesamfrø Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Vi hadde med barna til Mallorca da de minstefrøkna var 1,5 år og eldste nettopp 5. De storkosa seg;-) Ville ikke ofra det er tanke. Vi skal være 3 mnd i Thailand i vinter, å frøkna vår ble 2 år i dag.;-))) Barna mine ihvertfall, ELSKER sol og varme, og å spise ute. Vi bor slik at vi kan lage maten vår selv om vil vil. Hvis vi er trøtte og slitne eller lei av og spise ute;-) Ta dem med. Det hadde jeg gjort uten å blunke!
SuperGlad Skrevet 6. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2007 det er fint å høre positive erfaringer :-) har tenkt noe det samme selv som blir sagt her, tro hvor deilig det er å være barn i syden!!!!!!!!! slippe masse klær, bade masse!!!!!! husker selv da jeg var barn i syden (selv om jeg var 4 år) å det var jo bare så deilig. Jeg gleder meg til å se barna mine være i bare bleien å kose seg i varmen :-)
bente69;) Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Snuppa var med til Kreta når hun var drøye 3 mnd, Zakynthos når hun var drøye 15 mnd, Mallorca når hun var drøyt 2 år, Tenerife når hun var 2,5 og Mallorca når hun var nesten 3 år. Til nå har det ikke hvert noe problem å ha henne med. Det eneste tipset jeg har(som du har tatt hensyn til) er å ikke reise i høysesongen pga varmen. Å reise i begynnelsen av juni eller i midten av september er supert med små barn. Vi reiser nå i slutten av september til Tenerife, snuppa er nesten 3 år og 4 mnd når vi reiser. Hun gleder seg vilt til badeferie, vi krysser av i kalenderen hver dag. Syns dere gjør lurt i å ta med barna sydover, jeg er helt sikker på at dere vil kose dere all mass alle sammen:) God tur:)
Tipp topp Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Vi kom hjem fra Kreta på torsdag med to barn, en på 3 år og en på 11 mnd. og alle storkoste seg.Jeg har ingen betenkligheter med å dra med små barn, det er bare litt andre hensyn man må ta enn når man drar alene. Det jeg ville lagt vekt på er: - barnevennlig; barnebasseng på hotellet, sandstrand, lekeplass/lekerom, andre skandinaviske barn til lekekamerater - aircondition - kort flyreise og kort busstur fra flyplassen og til hotellet - et sted hvor det ikke er for varmt (mye over 30), men det er vel ikke så stort problem i juni. Vi bodde på Sunwing Resort på Kreta og det var veldig bra. Babybasseng med liten sklie og skygge, barnebasseng, lekeplass, miniland (lekerom), barneshow om kvelden, minidisco og masse masse barn. Vi bodde i Happy Baby leilighet og da fikk vi: - rengjøring med ioppvask hver dag - reiseseng, potte, babystol, stellebord, barnebestik, micro mm - vogn, overraskende bra. Chicco trille. Unødvendig å ha med annen vogn. - meget god beliggnehet og helt uten støy Jeg vil likevel ikke anbefale det til de med helt små barn da det var 2,5 times busstur fra flyplassen til hotellet og den var VELDIG lang med en liten på fanget eller en 4 timers flytur. For hun på 3 år var det ikke noe problem da vi hadde med bærbar DVD spiller så hun så på film. Men jeg ville absolutt dratt til et Sungwing Resort eller tilsvarende som er lagt opp til barnefamilier. Vi var gså i Egypt i mars og bodde på vanlig hotell, da ble det rett og slett litt kjedelig for hun som da var 2,5 år. Det var noen få barn der (mest russiske), men de var ikke interessert i å leke og det var ingenting som foregikk for barn. En Sungwing Resort ferie er kanskje ikke den mest spennende for foreldrene, men barna kommer til å storkose seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå