Gå til innhold

Fillern jeg offentliggjorde navn, men angrer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på den børleren at jeg fortalte familie og venner hva jenta vår skal hete.

Jeg gjorde det sist også da vi fikk en gutt. Da var det liksom greit. Han ble oppkaldt etter en tipp-tipp oldefar og fikk en sjeldent navn.

Mange stusset over navnet, men vendte seg fort til det.

Nå har vi gått ut med jente navnet. Det er også en oppkalling, men til min store skrekk vier det seg at det er i ferd med å bli ett av de mest populære navnene i Norge. Altså kan jeg risikere at jenta vår får likt navn som flere på samme klassetrinn når den dagen kommer...

Kanskje ingen krise, men som lærer vet jeg at etternavnet blir mer sentralt enn fornavnet hvis mange heter det samme i en gruppe.

Tanken bak ett enkelt fornavn blir liksom ikke så enkelt om jenta har to lange etternavn som alltid må nevnes for å skille...

Nå er jeg antagelig skrullete...

Familien min synes i hvertfall det, for nå er de redd jeg skal bytte ett navn jeg liker med ett "orginalt" som sist...

Synspunkter der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jo være lov å ombestemme seg!! Vi har også offentliggjort navnene til de to guttene i magen, men har sagt " med forbehold"

Det kan jo være at barnet ikke passer til navnet, eller man kjenner noen som har tatt samme navn, eller man oppdager det blir "boom" på akkurat det navnet. Ikke bruk et navn du vet du vil angre på iallefall

Skrevet

Hva med å gi henne ett mellomnavn slik at hun ikke trenges å bli kalt med etternavn i en klasse med mange med samme navn ?

Skrevet

Går det ikke å vri på navnet litt da . Vi ville kalle pia vår Eurora, men så kjente vi to andre som skulle kalle ungen sin det og, så vi kalte henne Eudora.... :)

Skrevet

Du kan jo ombestemme deg når du ser henne? Si at navnet ikke passet til henne? Vi hadde en liten liste klar forrige gang, men ingen av navnene passet og vi endte opp med et helt annet. Navnet skal jo passe til ungen også, og det må jo være lov å ombestemme seg - har du sagt at hun skal f.eks hete Julie - og så er det ingen Julie, men ei Marte - så må du jo velge det navnet som passer best på barnet - ikke hva familien forventer. Vi assosierer forskjellig ved navn og du og pappan må velge et navn som er riktig for dere - ikke for alle rundt dere.

Skrevet

Det er lov å ombestemme seg, ingen problem! jeg kjenner opptil flere som tom har ombestemt seg når baby er flere mnd gammel. Vi hadde også lansert 2 alternativer før fødsel sist gang, og "alle" i familien hadde vent seg til dem og valgt sin favoritt - jeg fikk til slutt fnatt og syntes alt bare ble helt feil, så vi gikk bort fra begge to.

Men jeg blir jo veldig nysgjerrig; hva var navnet? Si det da, si det... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...