Gjest Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Har enda ikke funnet drømmevogna - men står mellom emmaljunga og Quinny freestyle. Men da jeg får snuppa i oktober og det blir en lang vinter burde jeg vel tenke litt på hvordan type vogn jeg burde velge ... eller hvordan gjorde dere det ???
katlinka Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Emmaljunga edge duo combi er ganske stor og tung - burde ha god plass i bilen, vanskelig å manøvrere i butikker da den er så stor. Handlenettet under er jeg heller ikke sånn storfornøyd med, skulle heller hatt ett litt stødigere i metall eller noe.. den er ganske langt nede på bakken og da blir det mye søl og sand/stein oppi der. Men når det er sagt er den stødig og god å trille med, og bagen er kjemperomslig.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 åååå jeg blir gal .. den er ikke noe for meg da skjønner jeg som er plaget med ryggen ...
ApriIbaby Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Vi har Emmeljunga. Veldig fornøyd. Stor bag - det er en fordel med vinterbaby. Hadde jeg visste det før det heg vet nå hadde jeg nok kjøpt den i Danmark...der er nemlig baggen myyye større. Digg med så stor bag. Søk litt på danske nettsider. Tror den heter kingsize eller noe
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Har emmaljunga duo edge med sportsunderstellet, og ville aldri hatt noe annen vogn. For oss var det viktig at det var en stor bagdel, snuppa er født på slutten av året og det er en lang vinter som kommer etter det. Og bagdelen var helt tipptopp. Vi brukte vuggefunksjonen, siden vi brukte vogna som reiseseng den tiden vi hadde senga. Når vi var på besøk brukte vi bare denne og snuppa var trygg og sovnet slik hun pleide. Den integrerte myggnettingen er også kjekk å ha, da slipper vi alltid å lete etter denne og bhg tar ikke feil. Lufteluka i bagen brukte vi også når det var varmt ute+ i kalesjen. Det var også viktig for oss at det skulle være en 4-hjuling, vi har selv et familiemedlem som har 3-hjuling hvor vogna tippet over. (Hartan skater), så det var uaktuelt. Med sportsunderstellet går vi turer overalt, og den kommer frem. I tilegg er hjulene utorlig gode. Det er en sinnsykt god vogn å trille! Ellers så er sportsdelen god og med hodebeskyttelse når barnet ligger. Og snuppa har fremdeles god plass selv om hun er passert 20mnd og bruker voksipose på vinteren, Ja, vogna er sikkert tung i forhold til andre vogner. Men om du ikke er vant til noe annet er den faktisk ikke tung! Vi løfter den lett som ikke noe inn og ut av bil., og bruker den hver dag. Om du bor i 5 etg uten heis så er nok ikke dette vogna for deg, for bag delen er stor og siden det ikke er en mykbag er den tung. Men vi hadde ikke noe prblemer med å bære denne inn og ut hjemme el.l Men vogn jungelene er vanskelig å orientere seg i, og du er nødt til å finne en vogn som dekker dine behov. Lykke til!
ApriIbaby Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Her er den...Big Star supreme het den visst.... http://www.emmaljunga.dk/start.asp?lang=DK&country=DK
mamma og my Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Spørs hvilke behov du har. Har selv vogna, og det er utrolig god kvalitet. Alt funker slik det skal, og er en herlig turvogn. Jeg hadde baby med hoftepute, og måtte derfor ha stor bag, og bagen på edgen er jo som en liten himmelseng:) Men- stor og tung, men slik er det ofte med velutstyrte vogner. Når man velger vogn er det lurt å tenke over følgende: By eller land- byvogner bør være lette å manøvrere, enkle å få på og av buss f.eks, mens hvis du skal trille mye tur, gå for en med gode kjøreegenskaper. Sommer eller vinterbaby: Stor bag er viktig for vinterbaby, det skal være plass til både pose og barn lenge(da blir gjerne quinnybagen fort liten) tre eller firhjuling: trehjuling er lett å manøvrere, firhjuling er det mest stabile Bagasjerom: dumt å måtte bytte bil for å få plass til vogna kvalitet: til en viss grad får man det man betaler for... Enkelhet: er det lett slå og sammen vogna? I bortoverregn med skrikende baby på armen betyr det litt... Prøvekjør og se hva du liker....
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Vi har Emmaljunga. Er SUPERfornøyd. Den er stor og tung, men har dermed god plass og er suveren å trille. En GOD gå-på-tur-vogn, en for stor og tungvinn shoppingvogn og en tung og diger bil-vogn. MEN jeg er som sagt veldig fornøyd. Min drømmevogn.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 Sto mellom Emmaljunga og Quinny for oss også, men syns Quinnyen var så "puslete". Virket så lite lun for enliten bebis på vinteren.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 har kikka litt på emmaljunga sport combi ... synest den er fin .. men har jo ingen stasjonsvogn da ... hehe ... ! må jo nesten ha det får og ha emmaljunga !
Blue Lady Skrevet 6. september 2007 #12 Skrevet 6. september 2007 Den er KJEMPETUNG! Jeg hadde og har enda bekkenløsning og jeg slet noe voldsomt med den vogna, bor et sted med mye bakker og det merkes når vogna veier 19 kg UTEN baby og stelleveske.. Bytta til en lettere vogn etter 7 mnd, merket det på bekkenet når jeg hadde vært på tur at det var bedre med den nye vogna enn det var etter en tur med emmaljungaen. Har en Bugaboo nå, den er 9 kg, den er god å trille den!
Mille-77 Skrevet 6. september 2007 #13 Skrevet 6. september 2007 Synes du sier fint det samme som jeg tenker! Alle sier at vognen er tung, og jeg ser den er tyngst i de fleste sammenlikninger, men jeg har aldri hatt en anne vogn, og synes ikke den er tung. Løfter jo av bag'n og setter den inn i bilen, så løfter jeg opp understellet, og plasserer det ved siden av, no big deal. Har vognen ut og inn av bilen omtrent hver dag, og tenker ikke noe over det. Gutten min er 8mnd og 72cm lang, vi bruker fremdeles dypvognbagn, og håper egentlig at jeg får plass til posen hans oppi der også. Har dynepose, ikke skinn, så den bygger ikke så mye. Jeg er i alle fall strålende fornøyd med vognen, triller og triller og reagerer ikke noe på tyngden da heller. Blir sporty vet du Integrert myggnetting er smart. Luftingen i vognbunnen er også kjekk om sommeren. Da blir ikke junior svett når han sover. Bunnen er også isolert, det er det ikke alle vogner som er. Jeg er veldig fornøyd med "kurven" under. Bruker den i stedet for handlevogn, får plass til så mye under der. Den kan klipses av og på, men jeg har aldri tatt den av. Kunne gjort det i vinter, da jeg gikk tur i alt slapset.
klg,2 boys now:) Skrevet 6. september 2007 #15 Skrevet 6. september 2007 ja får emaljunga med soft bag.synes ikke vogna er speilet tung.ville aldri vurdert quinny etter jeg har brukt emaljunga.helt egen klasse det.den er ikke så stor sammeslått.men qunnien er veldig høy sammeslått så der må du ihvertfall ha stasjonsvogn.ville kjøpt emljunga hvis jeg var deg,ingen tvil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå