Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 kan far da være hjemme fra jobb for å passe babyen? tenker på vanlig omgangsyke ol. Babyen vår er super aktiv og må passes på hele tiden..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 hvis du blir sykemeldt tar far over permisjonen. Hvis det er omgangssyke, en dag el to, kan far være hjemme, fordi den som til vanlig passer barnet er syk. Det er 10 dager i året man kan være hjemme med sykt barn, el med barnet fordi barnepasser er syk:-)
simbamamma Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Far kan bruke av kvoten som heter barns sykdom/ barnepassers sykdom. Mener den er på ti dager per år. En annen mulighet er at mor får legeerklæring på at hun er syk og ikke kan ta seg av barnet alene. Denne erklæringen må inneholde tydelig start- og sluttdato, og da vil nav gjøre et vedtak på at far overtar foreldrepengene for den aktuelle perioden.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Takk for svar jenter;) bare pappan her som lurte, hihi..;)bare sånn i tilfelle jeg skulle bli syk,, han tenker nå på alt og da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå