3 blå Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 For en liten mnd siden ble det slutt med min samboer, som forøvrig ikke er far til lillegutt... Vi ble enige og er gode venner, men det er såklart noe som mangler i livet mitt. Sønnen min er 2 år og har fast samvær med faren sin annenhver helg, og det fungerer helt fint, så lenge jeg og faren slipper å snakke med hverandre... Han er en drittsekk mot meg, men er en god far mot sønnen sin heldigvis (og det er tross alt viktigest...) Jeg har nettopp begynt i ny jobb, og allerede kjenner jeg presset... Veldig slitsomt å være effektiv, tolmodig, kreativ og pedagogisk i 7,5 time hver dag for så å komme hjem til min egen 2åring som absolutt er kommet i trass alderen. Han er en tolmodighetspørve uten like... Jeg er dødslei alt... Orker ingenting. I dag klarte faren til lillegutt å prestere å si at han SKULLE ha han neste helg også, for da blir han 2 år. Dette er egentlig min helg, og jeg hadde gleda meg mye til å feire dagen hans sammen med familien vår. Skjønner at han ønsker å ha han på bursdagen, men blir så irritert når han tror at jeg skal stå på pinne for han hele tiden. Okei, greit at han vil ha han på dagen til sønnen sin, men han hadde planlagt lenge nå at han skulle feire HELE helga... Så nå må jeg levere han på torsdag og få han tilbake på søndag... Synes det var skikkelig urimelig at han har planlagt dette uten engang å høre med meg om det var greit. Så nå blir lillegutt borte 3 helger på rad, og innerst inne tror jeg at jeg har litt godt av det, men på en annen måte griner jeg inni meg at dårlig samvittighet for at jeg i hele tatt kan si noe sånt... Er så utrolig sliten at jeg har ikke mer overskudd igjen snart. Kom gjerne med synspunkter...måtte bare få dette ut til noen.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 fikk en sterk følelse for at du faktisk har godt av litt alene tid jeg nå.. så ikke ha dårlig samvittighet for det! tenk på alt det gode som kommer ut av det.. og feire sønnen din kan du jo en annen dag, han er jo ennå så liten at han ikke skjønner begrepet med datoer kos deg alene noen helger og finn litt energi og glede i ditt eget selskap.. stoor klem og masse lykke til!!!
#Ariadne# Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 syntes ikke du skal legge deg flat å finne deg i alt! han kan da virkelig ikke bare komme å kreve å ha gutten deres din helg! og IKKE ha dårlig samvittighet for at du egentlig syntes det er godt med tre helger for deg selv. du går gjennom noe som er krevende for både kropp og sjel. prøv å hvile så mye som mulig mens han er borte, og hent deg inn med god samvittighet. lykke til! alt ordner seg for snille jenter=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå