Gå til innhold

idag fikk vi kjeft i barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..av en mor som synes det er helt forferdelig at jenta henns på 15 mnd (som nettopp har lært å gå, hun er VELDIG ustødig) ofte faller og slår seg i barnehagen. Hun HAR vært uheldig, har fått en blåveis og en kul i pannen på 2 dager, men hallo...

Hun VAR så sint idag at det var helt utrolig..."passer ikke dere på barna?" liksom..JO det gjør vi, selvfølgelig,MEN, det går så raskt noen ganger ,og er det 3 voksne på 15 barn så sier det seg selv at det ikke går an og passe på hvert enkelt barn sånn at de ikke skal falle å slå seg!!!!!! Blir så frustrert, tror mange foreldrer tror nok at vi sitter og drikker kaffe og gir F i barna,de kan bare slutte på jobb og være hjemme isteden...Blir så SIIIIIIIIIIIIIIIIIIINT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fu flate.................

Jeg hadde blitt kjempeglad om min unge som nylig begynte gå jadde fått en kul og en blåflekk her og der.

Det betyr at hun er aktiv og utforskende.

Mye værre dersom hun er så passiv at hun aldrig slår seg.

Hun får vel ikke lov å bli skitten heller hun da............??

DRIT i slike mødre!!

Jobber i bhg selv!

Skrevet

Nei, du skal ikke drite i slike mødre. De vil bare det beste for barna sine og har ofte ikke forutsetninger til å sette seg inn i hva som skjer i en bhg. Din jobb er da å få henne til å forstå dette slik at hun ikke går rundt og tror st barnet henne ikke blir sett.

Når det er sagt, så er du i din fulle rett til å si i fra til denne mamman at du ikke setter pris på å bli kjeftet på for noe du ikke rår over. Men du er forhåpentligvis profesjonell nok til å ikke ta dette til deg som personlig kritikk.

Skrevet

Jeg ville tatt denne moren på alvor og innkalt henne til et møte. Sikkert basert på litt misforståelser, frustrasjon og fortvilelse fra hennes side også.

PS: forsvarer ikke at hun kjeftet, altså...

Men dere bør snakke med henne på nytt, når hun har roet seg.

Skrevet

Den mora kommer nok til å bite i seg ordene når jenta faller hjemme,og får sin første blåflekk...

Skrevet

sannsynligvis faller ikke ungen hjemme fordi foreldrene overbeskytter babyen..finnes mange av dem som pakker inn ungene i bomull fra dag 1

Skrevet

3 voksne på 15 barn mellom 1-3 år? Går ut fra det er denne aldersgruppen du jobber med siden en av ungene er 15 mnd. Trodde ikke det var lov jeg, mente det måtte være 1 voksen per 3 unger når de er så små? Eller er det per 4 unger kanskje. Høres uansett ut som dere er litt underbemannet.

Men for all del, regner med litt knall og fall når de er i ferd med å lære å gå. Sier ikke noe på det. :)

Skrevet

Drit i det............. det er jo bare sundt.

Men jeg ble forbanna selv når den samme ungen hadde kloret opp ansiktet til min da 15 mnd gamle gutt to dager. Så ikke ut. Hadde visst kloret en jente enda mer........, det er slikt de skal passe på.

glad når gutten min er møkkete og sliten når jeg henter. jo fler skift jo bedre.........he he!

Skrevet

Nei, ærlig talt. Kuler får hun jo hjemme også! Og hun er aldri alene hjemme, for å si det sånn;-) Vi følger jo med. Men man skal ha gode knebeskyttere hvis man skal slenge seg etter dem hver gang de velter.

Moren kan kanskje ha hatt en dårlig dag, slik at dette ble dette dråpen i begeret.

Jeg sier som noen over her, at en kul bare er tegn på at de er aktive og utforskende!

Skrevet

Fra ungen her var 1 til 1,5 var det alltid minimum 1 blåmerke ett eller annet sted på kroppen! Jeezzz.. overhysteri!

Skrevet

Jeg synes ikke egentlig dette bør handle om hvorvidt ungen får ett blåmerke eller ei.

Men jeg synes mor bør holde seg for god til å kjefte på personalet.

Har hun noe å klage på kan hun gjøre det på en voksen og fornuftig måte....

Skrevet

Oi, oi.. Den moren der kan være glad hun ikke er moren til sønnen min. Han er 20 mnd. og har så og si hele tiden siden han begynte å sette seg opp selv når han var 6 mnd. hatt minst en kul og en blåveis i panna. Til tider to-tre kuler og flere blåmerker. Når man ser han naken så ser det ut som han samler på blåmerker.

Og det kommer ikke av at vi ikke passer på han, for det gjør vi. Men jeg nekter plent å polstre ungen og omgivelsene.

Skrevet

Jeg syns det er forskjell på å falle. Faller ungen overende når hun går, så er det ingen som kan forutse det liksom. Men faller ungen fra et stativ, en kasse, sandkasserekkverk eller noe - DA syns jeg det er barnehagens feil faktisk.

Og 15 barn på 3 voksne???? Maks 12 barn skal du passe på da. Det er brudd på alle reglement.

Skrevet

beklager og måtte si dette retro mamma men det er fullt lovlig fordi at de regner inn barn på arealet i bhg også, derfor kan de stappe inn max antall barn på få ansatte. i min bhg hadde vi 23 barn på 3 voksne i 1 år, 3-6 års avd da...uansvarlig men lovlig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...