Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Hei! Jeg har hørt at man ikke skal drive med hagearbeid eller med jord når man er gravid. Og man skal passe på hvis man har åpne sår osv.. Jeg skulle vanne en plante i stad, og glemte meg litt, for jeg har et lite åpent sår på fingeren. Vet ikke om jeg fikk jord direkte i såret, men jeg drev bittelitt med det før jeg kom på det. Renset med pyrisept med engang og tok på pyrisept-salve... Tror dere det er noe farlig? Når jeg fikk renset det med engang??
Lilletrille med to jenter Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Har jeg aldri hørt om.. Hvorfor er dette farlig da? Er mye ute i hagen jeg og aldri tenkt at det også skulle være galt....
Serial mom Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Er vel mest risikoen for toxoplasmose dem tenker på da,ifall det har vært et kattekrek eller en sau og bajsa i blomsterbeddet eller sandkassa di. Bare å rense såret og sette på en plasterlapp,er nok ingen fare:-)
kathrine86 Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 det er ikke såret det ikke er bra og få jord i men man skal helst ikke få dette i munnen og svelge det pga bakterien toxoplasmose derfor skal man alltid vaske hendene godt etterpå..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 det er en bitteliten risiko for stivkrampe hvis man får jord i sår. Er sjeldent at det skjer i norge. Her fikk du da også renset såret raskt, og risikoen er da svært liten for noe farlig:-) Du kan nok ta det helt med ro:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå