Gå til innhold

Nyhetene på tv2 - Yasmin p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ei der som holdt på å dø av blodpropp 2 mnd etter hu begynte å bruke de! De skal aaldri jeg bruke... håper cerasett er litt tryggere......??

(Vet jo at blodpropp står som bivirkning på de fleste, men ifølge nyhetene hadde det vært flere tilfeller på yasmin...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har det jo vert snakk om leeeenge synst jeg! Jeg hadde aldri vurdert å bruke den en gang.

Skrevet

Snakket akkurat om det med gynokologen min og har ingen betenkligheter med å fortsette å bruke yasmin. :)

Skrevet

Blir faktiskl itt irritert av sånne innslag jeg. De viser jo ikke hele sannheten. Leste en artikkel om det samme for ikke lenge siden og der stod det bl.a. at ved bytte av p-pillemerke øker faren for blodpropp. Og i og med at både trinordiol og trionette (to veldig vanlige p-piller) har gått ut av produksjon de siste årene har fler og fler begynt på Yasmin. Dermed vil det bli en naturlig økning av blodpropp-tilfeller. Det er jo mer interessant å se hvor mange som rammes av blodpropp etter å ha gått på Yasmin i 3-4 år. Er det da noen flere tilfeller enn hvilket som helst annet p-pillemerke?

Han i statens legetilsyn sa jo også at alle ny p-pillemerker settes på overvåkningslisten automatisk..

Skrevet

Jeg skal ta ut resepten min på Yasmin i morgen, regner med at det ikke er farligere enn andre p-piller..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...