er det muuulig Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 hva ville du ønska deg til baby....altså lettere sagt hva ville du bli skikkelig glad for i barselgave til baby og deg selv? barndomsvenninda mi skal ha nr.2 og jeg fikk ikke sjangs til å gjøre opp på nr.1 så jeg måå bare ta det igjen:) tenkte å strikke noe til babyen...men hva??? er jo såå mye å velge mellom...og jeg har myyye nøstebarn-ull.... hva til mamman selv dA?
er det muuulig Skrevet 6. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2007 mamman hennes strikker teppe......
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Jeg fikk baby for 3 uker siden, av en venninne så fikk jeg en NYDELIG sparkebukse med en liten gullkrone på brystet - hun hadde strikket den selv. Jeg ble så GLAD! Og av tanten min fikk jeg hjemmestrikket jakke og bukse, av en annen venninne fikk både lille babyen og storesøster hjemmestrikkede sokker. Elsker å få noe som er hjemmelaget, det viser virkelig omtanke.
Sommer & sol:-) Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 en hel strikka dress,er jo så deilig å ha fremover nå og vinteren.. mamma skal strikke det til lillegutt nå,han er 1 år...gleder meg..
er det muuulig Skrevet 6. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2007 men jeg har strikka en sånn til han:-) hun så berta mi sin så da ville hun ha en sånn:-) såå....dette må nesten være noe annet:-D
LegallyBlond Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Den hele dressen til nøstebarn er jo så fin og god, den som er strikket med dobbel tråd sånn at den blir melert. Evt. ett sett med jakke, bukse, lue og sokker. Veldig godt å ha på babyen både vinter, vår og høst. Og ullet fra nøstebarn er jo bare helt fantastisk =)
er det muuulig Skrevet 6. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2007 ååå:-D såå koselig:-D ja er noe ekstra når det er hjemmelaget:-D derfor vil jeg lage noe mer til babyen:-D har endelig fått orntlig kontakt med henne igjen etter 7år med laaber kontakt.... så jeg vil vise at jeg gleder emg til babyen hennes og at jeg virkelig setter pris på henne samtidig:-)
er det muuulig Skrevet 6. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. september 2007 ja jeg veit:-) men på ønske fra henne har jeg strikka dressen, sokker og lue....men det kjøpte hun garnet selv til....så jeg vil gjerne gi noe fra meg da:-D hihi
imsdal med julesmak Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 Venninna mi strikka pose til lillegutt. Altså det var hull til hodet og så ermer og hette og så var resten bare strikket som en pose med knapper i bunnen ) Den ble jeg veldig glad for )
katlinka Skrevet 6. september 2007 #11 Skrevet 6. september 2007 Ullbukse med en jakke til kanskje, med tilhørende lue og votter, siden du allerede har strikket dress... jeg setter iallefall veldig pris på ullbukser og slikt som oldemora strikker til min jente Til mamman tror jeg jeg ville blitt glad for noe god såpe, scrub eller lignende... viktig å føle seg litt fresh etter svangerskap og fødsel...
Mrs. Bouquet Skrevet 6. september 2007 #12 Skrevet 6. september 2007 Sparkebukse grovstrikket merinoull uten fot. De selger den på www.barnashage.no men kanskje du kan strikke en med samme funksjoner
er det muuulig Skrevet 6. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. september 2007 ja da tror jeg jeg gjør det:-D en bukse med genser og ett par sokker:-) kansje lue hvis jeg får tid....den kommer jo snart....hehe
M by M Skrevet 6. september 2007 #14 Skrevet 6. september 2007 Til meg selv etter fødsel: gavekort på aromaterapi eller noe sånt. Eller en fin bodylotion eller noe sånt. Til baby: Noe hjemmestrikket. Eller klær i litt større str, en fin evetyr eller sangbok. Det er de beste gavene jeg syns jenta mi har fått. De har hun lenge. Ga en Den store rim og regle boka i gave til babyen til en venninne sammen med en fin ramme. Mamman ble kjempe glad og håper jenta vil bli det etterhvert også
Bergene Skrevet 6. september 2007 #15 Skrevet 6. september 2007 Bæresjal eller slynge ville jeg gjerne ha fått =)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. september 2007 #16 Skrevet 6. september 2007 samme som frulykkelig. dessuten er det vel hyggelig å få en gave til seg selv også, babyen får jo så mye. Spa feks.
Mrs. Bouquet Skrevet 6. september 2007 #17 Skrevet 6. september 2007 Bok om Førstehjelp på barn er en veldig fornuftig gave og en gave en er sikker på at ingen andre gir.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 6. september 2007 #18 Skrevet 6. september 2007 En sånn strikket pose til å ha i bilstolen. Med hull nede mellom bena til å stikke sikkerhetsbeltet opp gjennom. Fikk låne en sånn til lillemor nå, og den er GENIAL!!
Dailis Skrevet 6. september 2007 #19 Skrevet 6. september 2007 En utrolig fin liten lue. Har blitt så ufattelig glad for luer. Eller små sokker. sett da kanskje;)
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 6. september 2007 #20 Skrevet 6. september 2007 vi fikk flere par nydelige blå strikkesokker med sløyfe på og matchende hjallis-luer. ble så glad for de, spesielt fordi det var et fint minne fra tanten hans, og fordi ingenting passet (32 ho, og veeeldig små føtter) og så fikk vi matchende ullpledd (babyull) også! det ble brukt hver dag i mange måneder
tvilling73, 05/07 Skrevet 6. september 2007 #21 Skrevet 6. september 2007 Jeg var på Bånsull å kjøpte en pysj i ubehandlet ull (500kr i str 98) til jenta mi som nå e r 20 mnd. Får ny baby om 1 mnd og kunne tenkt meg en sånn pysj til den også, i str 68. Billigere for mindre str. Den trenger hun ikke ha noe under nå, og hun sparker dyna av seg uten å fryse. Ellers fikk jeg masse hjemmelagde boller ved forrige frk, og det var kjempeflott for da hadde jeg jo noe å servere... Men det var kun to som "tenkte" på meg, resten tenkte kun på baby, og det er mest vanlig her.
BettyBoob Skrevet 6. september 2007 #22 Skrevet 6. september 2007 strikking er alltid flott å få! jeg er straks ferdig med en strikkebukse og skal begynne på mariusgenser til pjokken min nå Husker jeg fikk en hjemmestrikket flott lue av moren til ei venninne da gutten min ble født, og det var noe av det fineste og mest praktiske jeg fikk
er det muuulig Skrevet 6. september 2007 Forfatter #23 Skrevet 6. september 2007 tuuusen takk for mange flotte innspill:-D nå har jeg bestemt meg at det blir nøstebarn-voksejakke og bukse til babyen og i full fart noen par sokker til og kansje en lue:-D er godt at det egentlig er fort gjort å lage de:-D hun skal til akupunktur i morra...og da kan jo fødselen begynne ganske fort eller? hun har termin 10. så håper jeg får gjort ferdig allt.... tenker på denne bleie-kaka da:-D den er jo så stilig:-D så får jeg finne på noe festlig til henne som hun kan kose seg med:-D hun er jo bestisen min og fortjener å vite at jeg setter pris på henne!!
janeymaleney(uke 39) Skrevet 7. september 2007 #24 Skrevet 7. september 2007 Jeg ville ønsket meg enten et bæresjal eller noe praktisk,ikke klær,for det tror jeg nok man får veeeldig mye av/evt har mye fra nr.1 Jeg for min del pleier å kjøpe bob-medlemsskap til de nye sjarmtrollene!
Diva Muffin Skrevet 7. september 2007 #25 Skrevet 7. september 2007 Strikkede luer, sokker med knyting rundt ankelen og tovede tykke tøfler til å ha i vogna og på gulvet hvis det er litt kaldt der. Vi fikk MASSE rosa kjoler, det er det siste jeg ville ønsket meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå