Vestlandslefsa Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Mina ble operert igjen i går. Hun har de siste 2 ukene hatt problemer med å forføye maten. Dete har bare blitt verre for hver dag som går. Etter at hun fikk en sepsis (blodforgiftning) og en lungebetennelse forrige helg toppet det seg skikkelig og maten kom bare i retur. Ultralyd av magen hennes viste at hun har en frisk refluks, dvs at lukkemuskelen mellom magen og spiserøret er defekt, dette er en vanlig komplikasjon for barn med medfødt mellomgulvsbrokk. De bestemte egentlig at hun skulle operers torsdag som var, men ombestemte seg samme dag og ville gi henne et par dager for å prøve om hun kunne fordøye. Når mandagen kom nå hadde hun fortsatt ikke greid å fordøye og det ble bestemt ny operasjon onsdag. (i går). Under operasjonen fant de endel forsnevringer i tarmene like under magesekken, der var endel sammenvoksninger med lever, galleblære og bukspyttkjertel. Det er dette som har gjort at hun ikke har klart å førdøye maten, de kaller det for en mekanisk hindring. De har nå lagt inn ett dren i tynntarmen hennes for å kunne gi henne mat der og ett dren i magesekken hennes for å holde denne tom. Hun vil mest sannsynlig vil kunne få mat rett i magesekken ganske snart. Hun har kommet seg overraskende bra etter operasjonen, faktisk er hun nede på så lite respiratorhjelp at de vil prøve å få henne av denne om noen dager.Trykket i lungene er fortsatt veldig høyt og det er dette som er avgjørende for fremtiden hennes. Kanskje ting vil snu seg nå som alt det andre er på plass. Vi er veldig glade for at de fant det de fant i går, og krysser nok engang fingrene for at den nydelige prinsessa vår.
gry78 prinsessa er kommet! Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 har følgt m på dere, og det er jo godt å høre at det tross alt går ganske greit m dere.. syns dere er tøffe jeg, spes lille Mina:)
vilha3 (09.09.07) Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 For en påkjenning dette må være for dere og Mina! Og for en styrke dere har!!! Ønsker dere alt godt framover, krysser fingrene for at hun snart kan kobles fra respiratoren og at fordøyelsesproblemene løser seg. Varme tanker og en stor klem!!
Bea har snart 4 barn? Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Du er kjempe tøff Vestlandslefsa og ikkje minst har du en tapper liten prinsesse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Krysser alt eg har for dere.
Bietta Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Takk for oppdateringen, vi er flere her inne som tenker på dere og lurer på hvordan det går. Vet ikke hva jeg kan si for å trøste, men håper dere holder ut og at alt blir bedre i tiden som kommer...
SokkeLaila Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Har også fulgt med på deres historie -tøft av deg å dele den med oss her inne.. Vil ønske dere lykke, lykke til fremover.. Hold ut for hverandre!
Niem og Patrick Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Signerer den, all heder til deg som deler denne sterke historien med oss.. Lykke til fremover, håper Mina kan få vokse opp til å bli en stor, sterk jente
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Jeg ber ikke til Gud hver dag.men for Mina skal jeg,og jeg skal be naboen vår (healer) om å be for henne også. Mange klemmer til lille Mina og sterke foreldre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå