Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 jeg velger å være anonym her, fordi nicket mitt og rofilen min gjør at folk lett kan kjenne meg igjen, og det vil jeg ikke på akkurat dette... uansett...I bhg hvor lillegutt går, går der også en annen liten gutt... gutten er av utelands opprinnelse, men er vel født i norge...noe slikt....uansett...en dag jeg kom til bhg så gråt han så mye, og jeg bare spurte gutten da''nemmen, hva feiler det deg da?'' og da sier de to som jobber der at han er sulten....(ja ha tenker jeg?) ja, du skjønner...han får bare pupp(kan si at han er mellom 7mnd og 10 mnd) og av og til litt frukt, men mammaen vil at han skal f middag klokka 11..... altså...de i bhg sa til meg at de har begynt å kjøpe grøt å gi han for dette skulle han ha fått for lenge siden, moren kjøper ikke mme og gir han når han er i bhg....jeg syns ordentlig synd på denne ungen....syns dette er en B.V sak....ikke sånn for at ungen skal bli tatt fra dem for de vet ikke bedre for sånn er kulturen hos dem, at de ammer ungene til de er ett år, men når han er i bhg å skal gå hele dagen uten mat? syns at familien trenger hjelp til å få vite hva manskal gjøre med barna....skjønner dere? uansett...de som jobber i bhg...har de lov å si til meg det de gjorde? jeg tviler liksom på det....
Gjest Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Nei, de har IKKE lov å i dette til deg! Men når du først vet om situasjonen så ville jeg likevel meldt det til barnevernet slik at de kan undersøke forholdene og se om det er behov for litt opplæring/hjelp.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Nei, de har ikke lov å utlevere noen på denne måten. Ville tatt det opp.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 jo,men BV her i **** er ikke kjent for å være....hvakan jeg si...greie? de tar liksom alt som ekstreme tilfeller og jeg vil ikke være grunnen tila t foreldra mister barnet sitt...de er jo kjempegode foreldre, jeg har nemlig sett det før, men...som sagt, BV her er ganske grpve og kjappe med å ta avgjørelser...Kan jo kanskje ta det opp med HS når jeg skal dit å høre hva de sier....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 "jo,men BV her i **** er ikke kjent for å være....hvakan jeg si...greie? de tar liksom alt som ekstreme tilfeller og jeg vil ikke være grunnen tila t foreldra mister barnet sitt...de er jo kjempegode foreldre, jeg har nemlig sett det før, men...som sagt, BV her er ganske grpve og kjappe med å ta avgjørelser...Kan jo kanskje ta det opp med HS når jeg skal dit å høre hva de sier..." Barnevernet i kommunen kan ikke selv bestemme i omsorgsovertagelsesaker- det må gjennom en nemd, før det eventuelt blir vedtatt. IKKE mye sansynlig at en barnevernskurator vill foreslått noe sånt i denne saken, utfra det som blir sagt her, veiledning er nok tingen.. Hilsen en bv-konsulent!!
Willy Wonka Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Herregud...går babyen uten mat en hel dag??? Ser at anonym lenger opp sier at "hun ikke vil være årsaken til at de mister barnet". Hva med hensynet til barnet??? Ville du anonym sagt det samme om barnet ble slått?? Stakkars foreldre liksom? Forrsten blir de ikke tatt fra sønnen, men det er snakk om veiledning. Men bortsett fra det. DEtte er brudd på taushetsplikten... Men noen må jo gi disse foreldrene informasjon!!!! Dette går ikke an. Får helt vondt, jeg.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Altså...ungen er ikke uten mat...men han er ikke vant til å få annet enn fruktmos og mm....de i bhg har begyt å venne han til grøt og melk, men jeg har hørt så mange skrekkhistorier fra BV at de bare tar ungene i en sånn krise situasjon til dt blir utredet.... Og nei, dersom jeg viste at det barnet ble slått så ville jeg tatt kontakt umiddelbart, men jeg vet at barne her får mat av de i bhg...problemet er det at disse foreldrene sine kultur er å fullamme barnet til ett år og de vet ikke bedre...derfor er jeg usikker på om jeg skal finne ut hvor de bor slika t jeg kan kontakte HS i deres seksjon eller BV for veiledning.... dere skjønner ikke hva jeg mener, for jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare dette uten at det virker som barnemishandlin....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Herregud, hva har du med det å gjøre?? Melde til barnevernet liksom? Snakk heller med barnehagebestyreren eller moren til barnet. Utrolig hva dere hønemødre her inne trur dere kan gjøre altså..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 Hm stusser itt vanligvis får innlegg som dette 10 svar som sier det er ikke din sak men ikke her gitt. Helt feil av barnehagen og utlevere noen på den måte. Det er ikke din sak. Hvis denne barnehagen er en seriøs barnehage så tar de det opp med vedkommende foreldre på en bra og riktig måte. Hva F har barnevernet med det og gjøre. Barnehagen har visse regler og gå etter i slike tilfeller og kan fint løse dette med foreldrene. De kan og gå videre med det selv hvis de føler at barnet blir forsømt. Teit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå