miss_chica Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 fikk dere dette innvilget bare fordi han lå i sete eller fordi han var stor også? jeg har absolutt ikke lyst til å føde en som ligger i seteleie, men lurte på om jeg fikk det innvilget hvis han veide rundt normalen....
*Noisy* Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Jeg måtte ta røntgen av bekkenet for å se om det var stort nok til å føde normalt. Det var da i forhold til hvor stor de mente jenta mi ville bli.
adelia*termin 18/10* Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 jeg tok ks pga uoppdaget sete. fikk vite da jeg hadde 5 cm åpning... ble sendt på røntgen av bekken og jenta ble det tatt vekstestimering på.. jeg skulle egentlig føde vaginalt, men ble tappet for krefter samt at jente ikke ville ut.. endte derfor med ks... Ved seteleie har du krav på ks om det er det du vil, men man vil helst at kvinner føder normalt om bekken og baby tilsier at det skal gå greit. Ver forberedt på at legene vil prøve å overtale deg til å føde vaginalt.. Og det er jo grunner for det også.. Jeg ble skikkelig dårlig etterpå... var sengeliggende 1 mnd
Elle Vilde Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Jeg fikk ikke velge, jeg måtte ta keisersnitt på grunn av at hun var liten, husker ikke hva de kaller det, akkurat nå, men er noe med at magediameteren er for liten i forhold til hodediameter (altså pga for lite næring). Kombinasjonen av å være for liten og seteleie gjorde at jeg måtte ta keisersnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå