Gå til innhold

Masse prikker/utslett på kroppen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann på 1 1/2 år har i 3 dager hatt mange små rosa/svakt røde prikker på kroppen. Oppdaget det tirsdag morgen, på mage,rygg og rumpe, og dro til lege.. Legen kunne ikke si hva det var, fordi det var ingen av de "kjente" sykdommene. Ingen feber, og helt normal form..

I dag har utslettet flyttet seg, fra å ha mest/kraftigst på mage/rygg/rumpe, til å vises mest på armer og føtter.. Ser det litt på mage/rygg enda, men der er det helt svakt nå. Det er små prikker tett i tett... Er forkjølet også, og hoster litt..det har det vært alle dagene. Men ikke så forkjølet at det går ut over formen, løper rundt og ler og tuller.

Bør jeg ta en tur til legen igjen i morgen?? Blir jo bekymret selv når jeg ikke aner hva det kommer av... Huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som om jeg skulle ha skrevet det selv i forrige uke!!!! Forrige fredag begynte det i rompa. trodde det da bare var bleieutslett, men lørdag morgen var det akkurat som du beskrev. Litt småforkjølet men i helt fin form. Trodde det kunne være en allergisk reaksjon på antibiotika han fikk for ørene så dro på legevakten. Men, dette var ingen typisk allergisk reaksjon, men skulle slutte på medisinen sånn i tilfelle. Mandag kom, og utslettet hadde bare blitt værre, så dro til legen igjen. Men, heller ikke hun kunne si hva det var. Igjen, ingen typisk allergisk reaksjon, men ingen ting å bekymre seg for. Innen det var gått en uke var det stort sett borte, men han har fortsatt veldig tørr hud på armer og bein der han var værst.

Så hvis dette er det samme, så er det helt ufarlig. Men, skjønner bekymringen din!!! Ikke noe morro å ikke vite. Sønnen min er forresten 14 måneder.

Skrevet

Det var godt å høre.. Høres jo ut som det kunne vært det samme... Legen sa jo på tirsdag at dette var "et av de udefinerbare" virusene som kunne dukke opp, og gi utslett og ingenting mer.. Skal se det an til i morgen hva jeg gjør.. Men er det ikke bedre, tar jeg meg kanskje en tur, for sikkerhets skyld.

Tusen takk for svar, nå roet jeg meg ned noen hakk;)

HI

Skrevet

Bare hyggelig, vet som sagt hvor grusomt det er å gå og bekymre seg. vi har bare hatt sykdom siden barnehagestart for en måned siden, så det har vært mye bekymringer.

Vi har vært gjennom 3 forkjølelser, falsk krupp, utslett og ørebetennelse på begge ører. I dag har vi vært på astma/allergi utredning (var heldigvis ikke det), men skal på røntgen av lunger til uken og utredning hos øre-nese-hals lege, for han hadde væskeansamling i begge ører, og vi lurer på om han kan ha hatt dette lenge. Syntes ikke det er annet enn bekymringer for tiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...