♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Den ene er så sår som juling...og nå har den sprukket også!!! Noen som kan gi meg noen gode råd????????
MyB@by <3 Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 smør deg med sånn brystvorte salve... den funka bra for meg:) smør brystvortene inn med litt melk etter amming og la de tørke før du tar på deg bh... du kan også amme med sjold, men det har du kanskje prøvd?
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 6. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2007 Hun er ikke akkurat så lysten på detta skjoldet, så det kutta jeg ut! Jeg gir mme i tillegg da så nå får hun det..........klarer ikke og amme med så såre brystvorter rett og slett!!!! Skal kjøpe meg slik salve i morgen......håper det hjelper=)
MyB@by <3 Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 det hjalp for meg:) du får pumpe deg nå mens du gir henne mme, så ikke du mister melka, det gjør ikke vondt å pumpe.... iallefall ikke som når de suger... men du burde prøve å få henne til å suge litt innimellom slik at hun ikke slutter med å ta puppen.... mange babyer vil ikke ha pupp når de har fått mye flaske...
heldigec Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Få legen eller HS til å ta en bakterieprøve av brystvortene i tilfelle du kan ha fått gule stafylokokker på sykehuset (det skjedde meg). Vet ikke hvor gammel babyen din er men mistenker at den ikke er så mange dagene siden du er blitt sår. Jeg fikk altså infeksjon 4. dagen og måtte gå over til å pumpe og gi flaske i 5 dager og ta penicilin. Men det gikk heldigvis fint å begynne å amme igjen etterpå. Snakk med HS - de har fagfolk som hjelper deg.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Kan anbefale Chicco ammeinnlegg - de holder deg tørr og setter seg ikke fast i sårene. Ellers er albueskjold eller slike melkeoppsamlere fra Avent greit som avlastning - og sov uten BH om natten!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Du må passe på at sugetaket til babyen er riktig. Dette er kjempeviktig! Når sugetaket er riktig, tar det ikke langt tid før sårene gror. Det var i hvert fall det som hjalp meg.
Mammapudding Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Hvor får man kjøpt chicco ammeinnlegg? jeg kan desverre ikke sove uten bh om natten, prøvde det og våknet i en dam av morsmelk, jeg var søkkvåt, senga var søkkvåt og babyen var "druknet" i morsmelk..måtte skifte på oss begge og senga..så det blir ikke flere bh-løse netter;-)
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 #9 Skrevet 7. september 2007 Kjøp albueskjell eller ammeinnlegg i hydrogel på apoteket - det gjorde underverker for meg - etter noen dager var brystvortene mine helt fine og nå er ammingen bare kos:o)
Mogwai Skrevet 7. september 2007 #10 Skrevet 7. september 2007 Jeg hadde også digre sår og fikk brystbetennelse pga det, skumle greier :-/ Så hvis du merker at det begynner å bli hardt og ømt er det bare å sette i gang og pumpe så ofte du bare orker! Jeg pumpet og ga flaske når det var som værst med sårene. Tok ikke så mange dagene før sårene grodde. Men et tips for å overleve såre brystvorter - kjøp sånne melkeoppsamlere på apoteket. Genialt! Kan ha de innenfor bh'en, sånn at ingenting kommer inntil det såre. Fine å bruke på natta også, så slipper du alt melkesølet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå