Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Er det noen som går på sterke smertestillende? Jeg har trolig fått gallestein og smertene den siste uken har vært uimotståelige så jeg fikk paralgin forte tidligere som jeg har tatt i ekstreme tilfeller. Denne uken fikk jeg oxycontin som er sterkere. Legen sier det er greit å ta dem i ekstreme tilfeller men er litt redd for det om. Kjenner alltid etter om jeg kjenner liv etterpå... Er det andre som har gått på smertestillende uten noe problemer...?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Kortvarig bruk av opiater (som oxycontin) er overhodet ikke farlig for babyen. De er basert på kroppens eget endorfin som bare gjør godt. Men dette er smertestillende du kan bli avhengig av - så det passer best for sterke smerter som varer maks et par dager. Hvis man nærmer seg fødsel er man tilbakeholden på opiater fordi det hemmer pusten til babyen etter den er født - men nå er dette ikke noe problem. (2 tri) Så lenge du kun bruker dette kortvarig har du altså ingen ting å bekymre deg for. Det er antagelig verre for knerten at du har så sterke smerter!!! Riktig god bedring. PS Husk at du evt vil trenge noe for å holde magen i gang de gangene du må ta smertestillende. Opiater hemmer tarmbevegelsene dine og gjør deg treg i magen.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Jeg bruker paralgin forte og morfinpreparatet aporex daglig... Det er veldig sterke medisiner, er i uke 28.
purple Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 hei. Huff, slitsomt å få dette da i et sv. skap. Kjenner ei som ble lagt inn på sykehuset for dette og da var hun gravid. Hun fikk morfin for smertene. Legen sa til henen at morfin ikke var farlig for babyen. Mange mnd senere fødte hun en frisk gutt. Hun ble operert for gallelidelsen etter fødselen. Det går nok bra! God bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå