Gå til innhold

Hvordan nattavvenne med bare ett soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips?

Vi bor i en liten leilighet, med bare ett soverom. Snuppa våkner 2-3-4 ganger om natta og krever pupp, og det begynner å bli litt slitsomt nå som hun er over 7 mndr. Sannsynligvis er hun ikke så veldig sulten, men jeg spretter som regel opp når hun gråter så ikke sambo skal våkne, og jeg vet at pupp får henne til å sovne igjen med en gang.

Har lest om flere som sier at det å legge henne på eget rom hjelper veldig, men det alternativet har altså ikke vi.

Tror dere det er håp om at vi får det til selv om vi alle sover på samme rom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har litt av samme problemet, og skjønner at du vil la samboer sove, men hva med å bruke en helg til å komme igang, la samboeren ta nettene fra fredag til mandag, gi bare tutt istedetfor pupp og se om det blir bedre, og så har jeg hørt at tålmodighet må til... lett å si, vanskelig å gjøre...

Lykke til.

Skrevet

Har og samme problemet. Vi skal bygge om 2.etg så vi får et rom til men er sikkert ikke ferdig før snuppa er 1år og vil helst nattavvenne før den tid.Har tenkt at nå skal gubben få gjøre sitt i helga men nå har selfølgelig vesla litt feber og da skjærer nok det seg.

Er 7mnd 14.sept.

Syns nattmåltidet blir tidligere og tidligere,har så vidt sovna sjøl så er det opp igjen... Kunne iallefall tenkt meg å hoppe over det første.

Skrevet

hei hei!

Vi har også bare ett soverom og lillegutt var veldig glad i puppen og ikke så interessert i å slutte. Det vi gjorde var å bestemme oss for en natt avvenningen skulle starte på. SIden pappaen jobba og bare hadde fri i helgene bestemte vi oss for å starte natt til fredag (så fikk det bare være at han var trøtt på fredag på jobb).

Første natt lå lillegutt og pappaen på rommet alene. Jeg lå på stua. Vi bestemte oss for at han ikke skulle få pupp før klokka fire. Lillegutt våkna mange ganger. Pappaen ga vann på flaske og roa ned. Ca klokka fire kom han og henta meg og da fikk lllegutt pupp.

Andre natt bestemte vi oss for å vente til klokka fem før han skulel få pupp. Pappaen gjorde det samme som natta før. Ca halv fem kom han inn og henta meg.

Tredje natt skulle vi også vente til klokka fem. DEn natta var lillegutt mye roligere. FIkk ikke vann så mange ganger og i halv seks tida kom jeg inn på rommet til dem og ga pupp.

Etter det var det jo hverdag og jobb for pappaen igjen, så da fikk han svoe på stua mens jeg måtte ligge på soverommet og være hard. MEn det gikk kjempefint. Etter en stund var det over og ut med puppen om natta.

Dette er 3-4 mnd siden. Jeg sier ikke at han aldri våkner lenger, men når han iblant våkner får han litt vann på flaske og sovner raskt etterpå.

Lykke til med nattavvenning.Hold ut! Og husk; så lenge hun spiser nok på dagtid så trenger hun ikke pupp om natta :)

Skrevet

det er lurt å ha små tidspunkt å forholde seg til. Da blir man mer avslappa. Istedetfor at man skal måtte holde ut helt til klokka åtte om morgenen :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Vi får nok bare sette i gang en dag........det med å ha faste klokkeslett er sikkert ikke så dumt nei!

Og pappa'en (som forresten må tidlig opp på lørdager også), får holde ut med å være stuptrøtt noen dager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...