Gå til innhold

flere med mye melk? sliter med brystspreng?


minni09

Anbefalte innlegg

sliter skikkelig med sprengte pupper..

 

har rett og slett overflod av melk... blir helt gal.

 

Hun drikker kun av ene, og tror ikke hun tømmer det engang. Og hun får tydeligvis nok, var å veide henne i dag, vokst mye:)

 

Men jeg må pumpe den andre puppen hver gang, skikkelig stress, og sprengen er veldig vond om jeg lar det gå for lang tid...

 

skulle liksom roe seg etter 2 uker men ikke her gitt..

 

noen andre som sliter med det samme? fått noen gode råd?

 

jeg har lest og snakket med helsesøster... men ikke blitt noe bedre...

 

og det er IKKE et luksusproblem!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her har det akkurat begynt å roe seg. 4 uker etter fødselen. men hadde det sånn som deg. jeg benyttet det til noe nyttig jeg da.lucas klarte heller ikke å tømme brystet. så jeg pumpet meg når jeg hadde spreng. og har fryst det ned. så har jeg til den dagen noen skal passe han. men det jeg også tror har hjulpet, er at lucas har begynt med smokk. før det brukte han meg som smokk. skulle ha mat omtrent hvert 20 min.utenom om natten, for da sover han 4 t i strekk. men nå som det går 1-2-3 timer mellom hver mating, har produksjonen roet seg kraftig ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Kan det hende pumpingen vedlikeholder produksjonen?????

Jeg aner ikke men vet pumpe brukes jo for å få opp produksjonen.. Hva sier helsesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:-)

 

Jeg pumpet på sykehuset da Aurora ikke tok puppen min i begynnelsen, men jordmødrene sa jeg ikke måtte pumpe etter at hun var begynt å amme pga overproduksjon. Jeg gir henne bare fra et bryst om gangen.

 

Håper det ellers går bra med dere. Håper du er klar for noen trilleturer snart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye melk, var meget sprengt i begynnelsen, men det roet seg en del. Nå pumper jeg meg hver morgen og fryser melken, slik at pappaen kan gi flaske av og til.

 

Anbefaler deg å pumpe 1 til 2 ganger om dagen, men ikke ved hver amming. Pumper du deg for mye vil produksjonen stimuleres, men alltid kjekt å ha litt for mye melk som kan fryses enn å ha for lite melk.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...