Gå til innhold

er det flere her med astmasyke barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sønnen min på 4 år har vært mye plaget med astma hele livet sitt. Han er ganske frisk om sommeren, men når vinteren kommer blir han mye syk. Han blir tett ved forkjølese og bruker da forstøver apparat (pari), ellers bruker han flutide to ganger daglig og ventoline ved behov. Han reagerer på støv samt ting i skogen som vi ennå ikke har fått bekreftet. Det jeg lurer på er; hva har vi med astmasykt barn rett på? hva kan vi søke etter som gjør hverdagen lettere for vårt barn? vi har hjelpestønad. Vi har nettopp kjøpt oss varmepumpe fordi jeg har hørt at det er så bra for astmatikere....flere som har prøvd det? er det andre ting vi bør skaffe oss, og er det noe enn kan søke om støtte til? Føler at jeg vet for lite. VI var på astmaskole for to år siden, men midt i kurset fikk sønnen vår astma-anfall, så vi ble aldri ferdig med kurset..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini har astma. Jeg vet ikke om rettigheter utover det med hjelpestønad, og så har man kanskje rett på ekstra sykedager og penger ved opphold på sykehus.

Astma- og allergiforeningen vet kanskje?

Skrevet

Hei!

Jeg har to jenter som har astma.

Hun største fikk diagnosen som 15 mnd.

Hun har også astma problemer når bjørke pollen er kjempe ille.

Minste jenta var 4mnd når hun fikk diagnosen .

Har krav på ekstra syke dager pga kronisk sykdom.

Tro det er 10 dager ekstra på hver foreldre.

Snakk med lege barna har.

Skrevet

Jeg har en gutt på snart fem år som har mye samme plagene som din sønn-Vi har ikke hjelpestønad, men vi har utvidede sjukedager.

Jeg har også en sønn på ett år som har barneastma sier legene.

Be om å få astmaskolen om igjen, den er nyttig!! Ellers finner du jo mye på nett da.

Skrevet

tusen takk alle sammen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...