Gå til innhold

Forbanna dritt lege på helsestasjon....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på veldig forsinket 6 mnd kontoll hos lege på helsestasjon i går. Gutten min er nå snart 8 mnd.

Det første legen sier til meg er; Han har vel et veldig stort hode? Syns du ikke??

Jeg svarer at det er vel ikke noe jeg har lagt merke til og heller aldri har fått ggulvet da han ble lagt på magen.

Prøver å si at det har jo blitt mye bedre nå som han omtrent aldri ligger på ryggen lenger. Og at hvis du hadde set bort fra at han er litt flat så er han ikke veldig stor i hodet.

Nei, sier legen, dette må følges nøye opp. Minst måles en gang i mnd, for hvis platene i hodet vokser sammen for tidlig er det ganske drastisk...

Jeg prøver å spørre om han virkelig er sååå unormalt stor i hodet

Får til svar; tjaaa, Det klart vi ser jo noen få barn som er sånn...men da er vi ferdig vi så hadet.

Gutten min er 47 rundt hodet....men satt igjen med en følelse av han nesten er hjerneskadet eller noe.....

Der, deilig å få det ut.

Tror jeg skal ta de kontrollene som skal være med lege hos fastlegen i steden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort hode i seg selv er ikke farlig, det er unormal vekst som er farlig. Og min var og 47 cm rundt hodet når han var 8 mnd. Synes heller ikke han har stort hodet.

Skrevet

akkuart det jeg mente også. På 5 mnd kontrollen var han 45,7 og at han nå er nesten 8mnd er vel ikke det noe unormalt.

Skrevet

Kanskje legen hadde sett feil i papirene sine og trodde gutten din var 6 og ikke 8 mnd??

Skrevet

Det var rart. jeg var akkurat på forsinket 6 mnd kontroll. Gutten er snart 7 mnd. Gutten min var 45,7 rundt hodet på 5 mnd kontrollen og nå var han 47,5 så han var jo litt større enn din.... Legen sa det var ulike måter å måle på også så helt nøyaktig blir det jo ikke. Jeg nevnte for legen at jeg syns det hørtes mye ut, men han syns ikke det. Kikket på kurven og han lå rett over eller akkurat på øverste linja for normalen... Men det gjorde han ¨på lengde også for han er 74 cm lang...

Legen sa at lengde og hodet skulle stå i stil og at han forventet så stort hodet på en så lang unge... Skjønner??

Nå skal det nevnes at jeg er storhodet. Jeg er 62 cm rundt hodet og det er visstnok stort hehe..... ser ikke stor ut, men stort er det!!

Kanskje dere har store hoder i familien? ; ))

Hvor lang var gutten din da?

Skrevet

Vet du, det synes faktisk ikke jeg at du skal finne deg.

Det går ikke an å slenge ut noe sånt. Skjønner han ikke at man blir dødsengstelig og redd da?

Legen vår på helsestasjoen er også veldig spesiell (kanskje vi har den samme, he-he), og ikke i positiv forstand, Glad vi ikke er der så ofte.

Ring fastlegen deres og få det undersøkt der, han er helt sikkert normal. Selv ar jeg bare jenter som alltid har ligget nederst på hodeomkrets-størrelse, så jeg vet ikke hva somer vanlig hos gutter.

Skrevet

Han er en skikkelig plugg. 10 kg og 68 lang.

Glemte visst å skrive at jeg også sa til legen at i familien til samboer er de store i hodet. Eller lang skalle.

Men det er jo naturlig at han har blitt litt bred fordi han har blitt litt flat.

Sa også at det hadde jo vært naturlig å reagere hvis han var tynn og spinkel i kroppen.

Har bestilt time hos vanlig lege.

Skrevet

Har ikke tenkt til det nei. Fortalte det til svigermor og hun sa; synd, det er nesten kun de dårligste legene som blir sent til helsestasjon.

Hun fikk beskjed da samboer ble født at han hadde bilyd på hjertet, men legen kjente noen som hadde det og det barnet hadde begynt på skolen det....Har du hørt noe så dumt??

Ja, mulig vi har samme lege, og er glad vi ikke r der så ofte.

Oslomor her også

Skrevet

Rart 2 leger sier så ulikt da...............

Gutten min er jo 1 mnd yngre enn din og har litt større hodet, men han er jo 6 cm lengre ... Hvor stor var gutten din i hodet ved fødsel da ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...