Gå til innhold

si din mening!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at dette innlegget ikke hører til her, men er jo ingen som svarer på "mammas kropp" forumet....

er nå 5mnd siden eg fødte, og har begynnt å få litt problemer......de sist ukene har eg vært sint hele tiden,og det går utover sambo går gjennom fødselen hver kveld før eg skal legge meg, som er veldig slitende......tar på meg skylden for alt som går galt, og har dårligt slevtillit....på de dårlige dagene tviler eg på om eg eren god mor og kjæreste. har nett kranglet nett me sambo...og det var jo eg som ble sur først..ikke akkurat en bombe!!!!

min fel igjen.....

føler eg trenger noen å snakke meg....skulle eg gått til psykolog?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan hjelpe! Jeg kjenner meg veldig godt igjen, det kunne vært meg som skrev det innlegget der for 5-6 mnd siden.... Jeg snakket først med helsesøster om dette, hun satte meg opp på en time hos psykolog de har på helsestasjonen her. Jeg var bare til en samtale hos henne, men følte likevel at det hjalp veldig å sette ting på plass!! Kan anbefale det på det sterkeste. (Hadde også kanskje gått til flere samtaler om det hadde passet sånn, men det ble utsatt pga sommerferie mm... etter noen mnd følte jeg likevel at alt løsnet og ble bedre - hadde mye med fokus å gjøre men også at ting blir lettere når babyen blir større.)

Lykke til, håper det går bedre etterhvert!!

Skrevet

Heisann!

Huffameg, ikke noe godt å ha det sånn som du har det nå!

Hvordan er det med søvnen? Er du veldig sliten hele tiden? For det kan jo være nok til å utløse både sinne og fortvilelse! Og hvis du ammer, så har du jo hormoner i sving også som spiller inn! Har du hatt problemer med lav selvtillit og sinne-følelse før? Kan du være premenstruell (har du fått mensen tilbake enda)?

Jeg tenker kanskje at du skal ringe fastlegen din og få en samtaletime, og vurdere i samband med henne/ham om du kanskje trenger noen sovemedisiner i en periode eller om du trenger å gå til en samtaleterapeut...

Og angående det å tvile på seg selv så tror jeg de fleste nybakte mødre kan føle sånn i større eller mindre grad! For min del har dette i hvert fall vært sterkere både under graviditet og det første halvåret etter fødselen... Og jeg er en person som blir meget preget av premenstruelle spenninger osv og jeg føler nok at ammehormonene kan drive meg til vanvidd av og til! Men sånn som du har det høres fryktelig tungt ut, så jeg synes som sagt du burde ringe til legen og få en time!

Skrevet

Ellers kan det jo være hormonell ubalanse?

Det du beskriver passer på meg når jeg har PMS. Har det skikkelig tungt en liten uke hver måned. Ser jo at du skriver det har vært sånn noen uker, da, men kan jo være lurt å se på om du får i deg nok vitaminer etc For lite fett (ved slanking f.eks.) kan gjøre en rimelig sprø.

Legen kan også sjekke stoffskiftet ditt.

Husk at det er nermalt å være sliten når man har et lite barn!

Skrevet

søvnen er bra, gutten sover rundt. så får godt med søvn om natta. Er flere dager i uken er bare er så sliten at eg helst har lyst til å bare legge meg langt under dyna.

Har sluttet å amme, eller pumper litt inni mellom, det lille som er igjen....har ikke fått mensen igjeb.

skal til fastlegen med gutten i morgen, så får snakke med henne da.

Skrevet

Håper det gikk bra hos legen i dag! Enig med den over her som skriver at det også er viktig å teste om du har nok vitaminer osv i blodet, og teste stoffskiftet!!!

Eller så kan jo det å få et barn gjøre en litt ekstra "skjør" på ubearbeidede ting fra tidligere, så en psykolog eller en annen å prate med er nok ikke dumt nei!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...