Gå til innhold

å få barn i fellesferien..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, vi er ikke gravide enda, men planlegger de slik at vi satser på å få sommeren 2008. dette av praktiske grunner. Noen andres som har født i fellesferien (i slutten av juli)? Har et ønske om å få en jordmor/jordmødre som jeg har møtt på svangerskapsskontroller og som kjenner meg.. hva hvis det kommer en jordmor jeg aldri har hilst på (vikar) og som ikke 'kjenner' meg.. Trenger å lufte litt tanker rundt dette. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det for de fleste. Så lenge du får hjelp til å forløse ungen er alt bra.

Skrevet

jeg fødte i slutten av juli sist! Jeg hadde svangerskapskontroller hos jordmor på helsestasjonen og fødte på sykehuset! Der var det bare fremmede. Vet ikke om noen som har født med hjelp fra en jordmor som vedkommende allerede hadde godt forhold til. Det må være helt spesielle tilfeller, sånn som ABC-klinikken i Oslo eller i små forhold ellers? Vet du noe om hvordan dette er generelt der du bor? Hvis det er sånn at du går til kontroller på sykehuset så er det jo bare å spørre JM du går hos om når hun skal ha ferie, så vet du jo litt hva du har å forholde deg til!

Det er ellers bare å slappe av! De fleste jordmødre er veldig flinke, de brenner for det de gjør, og det er ikke noe å bekymre seg for! =)

Skrevet

Hei,

jeg tror det er veldig få som får jordmødre de kjenner under fødselen. Selv fødte jeg forrige gang på ABC-avdelingen på Ullevål, og gikk da til svangerskapskontroll på selve fødeavdelingen. Allikevel fikk jeg en jordmor under fødselen som jeg aldri hadde truffet før. I tillegg var det vaktskifte midt i fødselen som varte 1 1/2 time fra jeg kom dit, så jeg fikk en ny ukjent jordmor den siste halvtimen.

Jordmødre som de fleste andre følger nok sine vaktlister og kommer og går til fastsatte tider uansett.

Dette er nok ikke noe å bekymre seg for. Om du har veldig spesielle ønsker eller noe du vil de skal ta hensyn til kan du skrive et ønskebrev som du tar med når du skal føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...