Gå til innhold

IKM 7 SEPT

Lykkelig med Maiken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det jenter..Noen som har testet. Eg va kjempe sikker på at denna gangen klaffet det.. Men de siste dagan her eg vært skikkelig lei meg å sikker på at mensen kommer som normalt i mra.. Har hatt så mange symptomer som både kan være mensen og graviditet.. Har bestemt å få legesjekk vesst mensen kommer sia vi har prøvd i 10 mnd. Greit å bare få det unnagjort. Andre som har prøvd lenge no.

Masse babystøv te alle:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann...

Har IKM 8 sept... og regner med tanta kommer som planlagt.. Vi har startet utredningen etter 1,5 års prøving... Det kommer til å ta tid å få svar på alt og derfor kan det være greit å komme igang med det.

Har mistet troen helt jeg da, tar tester men mest fordi jeg bar må konstantere at jeg ikke er gravid. Helt negative tester nå og to dager til IKM..*sukk* Håper den ikke dukker opp med deg..=)

Skrevet

Så synd da.. Har hørt at utredning tar tid også kan det jo ende opp med prøverørs og da er det vel tabletter og hormoner som skal i kroppen først. Har ei veninne som har vært igjennom det.. Og det er en tøff prosess så viktig å holde opp motet som i en sånn viktig del av livet er vanskelig.. Uff har aldri tenkt på at det sku ta sånn tid og at eg måtte tenke videre.. Men no skremme det meg veldi at det kanskje går den veien.. Men bruke å leve no å ta en dag om gangen så får håpe eg klare å fortsette med det.. I dag kjennes det desverre ut som mensen kommer. Har kjøpt meg test som eg kan ta i mra tili vesst eg syns det trengs og for å få bekrefta mistanken... Bruke å få mensen på mårran eller litt utpå ettermiddagen. Har vært helt fjern på jobben i dag.. Masse tanka som svirre.. Ønske deg masse lykke til å håpe verkelig at dkr får det tel snart.. Og når dkr blir gravid så e vel all venting å prøving verdt det.

Skrevet

Ja det tar visst noe tid ja... men som du sier: når vi først er blitt gravide er alt verdt det=)

Det er ikke nødvendig at du må videre, kan være at det bare tar tid.. men utredningen kan være greit å komme igang med uansett, kan hende dere blir gravide iløpet av prosessen=)

Kjedelig hver gang mensen kommer, men det er sååå lite en kan gjøre med det uheldigvis.

Jeg håper jo sef på en positiv test i morgen men vet jo at det ikke skjer..*sukk*

Må få høre fra deg hvordan det går=)

Krysser fingrene for deg=)

Skrevet

Hallo senjajente og chick

Ikke mist motet da:o)

Nå har dere ikke fått mensen enda, det kan fortsatt være at dere er gravid.

Men dersom mensen kommer, syns jeg du skal ta kontakt med lege for en utredning, senjajente. Dere har jo holdt på en stund nå. Og dere kan jo fortsatt holde på mens legen utreder dere.

Og selvom det er en tøff prosess, er det verdt det!

Stå på, og hold motet oppe.

Jeg har tatt en cb-test i formiddag (ikke morgenurin) og den var negativ, så mister litt motet her selv og. Men jeg har drevet og regnet litt på ting, og lurer på om IKM egentlig er 10.sept utfra min vanligvis 28 dagers syklus, men hadde eggløsning på dag 13 denne mnd. så utfra eggløsning har jeg kanskje IKm 8.sept. Er litt usikker jeg nå......

Men lykke til senjajente og chick, det ordner seg alltid for snille jenter!

Skrevet

evius....

Tusen takk for fint svar til oss=)

Koselig å høre, å sant nok så har vi ikke fått mensen ennå men troen er borte for min del da, har vel bare innstilt meg på at vi må ha hjelp til å få barn... men jeg prøver å håpe i en dag til=)

Håpe du får en pos test du og snart... alle sammen her på barn i magen..=)

Skrevet

ikm i morgen ja... såååååå spent!!!!!!!!!

Skrevet

Hei "Senjajente" og dere andre som sliter litt. Har lyst til å oppmuntre dere litt..... ..... du skriver:

"Har hørt at utredning tar tid også kan det jo ende opp med prøverørs og da er det vel tabletter og hormoner som skal i kroppen først. Har ei veninne som har vært igjennom det.. Og det er en tøff prosess så viktig å holde opp motet som i en sånn viktig del av livet er vanskelig.. "

Vil bare si at jeg har selv vært gjennom utredning, og det tok faktisk ikke sååå lang tid. Kanskje 3-4 mnd. Og prøverørs er "siste tiltak" om jeg kan ordlegge meg sånn. Jeg har alltid hatt veldig uregelmessig mens, så da vi skulle prøve å bli gravide, var det jo selvf. et problem at jeg bare hadde mensen 3-4 ganger i året. Umulig å treffe eggløsning. Heldigvis har jeg en forståelsesfull gynekolog, og hun sa med en gang: Vi tar ALT av prøver med en gang. Det virket jo litt vel "dramatisk" , fordi mannen måtte avlegge sædprøve, jeg måtte til innvendig ultralyd med kontrastveste osv.osv. Men jeg skal si jeg var glad da alt var over iløpet av et par måneder. Fordi som min gyn. sa, så var det bedre å ta alt av prøver med en gang, sånn at vi kunne starte med riktig "medisinering" med en gang, istedet for å ta en prøve, vente på svar, ny prøve, vente på svar osv. Ingenting var i "galt" med hverken meg eller samboer. Jeg fikk provera (for å få mensen) og Pergotime (for å stimulere eggløsning) Pergotime er hormontabletter, men jeg merket ikke noen bivirkninger.

Jeg ble gravid etter et par kurer (tar en kur annen hver måned) og har nå en deilig sønn på 16 måneder...

Så ikke mist motet. Det trenger ikke ta lang tid med utredning dersom gynekologen din setter opp alt av prøver i en sleng. Og jeg reagerte ikke på pillene jeg fikk.....

Langt innlegg,men ville bare prøve å gi dere litt mot tilbake.... har vært i deres situasjon selv :-)

Lykke til.

Skrevet

Sørlendingen: Jeg har vært hos legen og tatt prøver og så skulle jeg bli henvist til gynekolog for invendig ul. Da jeg kom til gynekologen så hadde ikke legen sendt med svarene fra prøvene til meg slik at ho visst liksom ingenitng. Kan gynekologen ta de samme prøvene? Eller må jeg til lege først igjen for å ta prøver som han igjen sender til gynekolog?

Skrevet

Hei Tinemor...

Så kjedelig når legene o.l. gjør feil... Jeg var ikke hos legen jeg, fordi jeg har alltid fått henvisning til gynekolog. Så det var gynekologen min som satte opp de prøvene jeg skulle ta. Er jo et par år siden nå, men husker at jeg tok noen blodprøver hos gyn. Jeg ordla meg litt feil tidligere, fordi det kalles ikke innvendig ultralyd det du tar, men innvendig røntgen. men jeg tror ikke det er noen gynekologer som har utstyr til å ta innvendig røntgen med kontrastveske. Hvertfall ikke den typen jeg tok. Jeg ble henvist til røntgenavd. på sykehuset. Fikk sprøytet inn kontrastvesken, også fører de inn en "ballong-ting" som de pumper opp i livmora tror jeg det er. Kontrastvesken viser om du har tette eggledere eller ikke.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt dette med gynekologen din. De er jo spesialister innenfor dette feltet, og kan henvise deg videre til sykehuset...

Lykke til...

Skrevet

Sørlendingen...

Takk for flott innlegg og oppmuntring, veldig greit å høre om andre i samme situasjon og som det ordnet seg for=)

Håper vi henger på snart her...

Skrevet

Takk for støtte å informasjon.. Det hjelpe jo ikke å sutre å klage. Men har litt legeskrekk å testing å svar e nka eg ikke like. Men må eg så må eg... Eg tenkte eg sku bestille time hos legen som sikkert bare henviser meg og samboern videre til gynekologen. Regne me min lege kan gjøre det for oss begge at vi ikke må hver for oss til våres fastlege..

Uff ja det går seg vel tel.. Vi e no to om det så vi får støtte hverandre. Vi begge har vært gravid før forde om vi ikke har unga i dag.. Eg har regelmessig mensen på 28 dager. Hatt det siden eg slutta på p-pilleren.

E litt trist akkurat no, men bruke ikke vare så lenge på meg..E jo som regel i godt humør og ved godt mot.. Og det skal eg fortsette med. Veit jo at det blir våres tur etter hvert. Så no skal eg heller ta meg en fest neste helg i godt lag å kose meg.

Tusen takk å lykke til alle sammen:-)

Skrevet

Hei senjajente=)

Her har det vert testing i dag og men jaggu meg like hvit som alltid...var det som var regnet med da men...

Det er bra motet holdes oppe, det trengs gjennom slike perioder som dette.Jeg skal også ha meg en fest neste helg=) Gleder meg, venter tanta på besøk i morgen så da er det bare å bli ferdig og hoppe over i en ny pp... og når vi er ferdie med den da nærmer det seg sikkert svar fra alle prøvene våres=)

Hehe.... håper tiden flyyyyyr=)

Lykke til videre..!!

Skrevet

Ikke vær trist, dette kommer til å få lykkelig utfall en dag:o)

Jeg vet om flere som har blitt gravide når de står i kø for IVF-behandling, for da har de hatt fokus på noe annet. Da har de visst at de snart får hjelp og har følt seg trygge på det. Også går de hen og blir gravide av seg selv mens de venter på hjelp.

Skrevet

Hei dere, Her kommer et kjipt spørsmål som sikkert kan irritere mange. Men jeg spør likevel! Er det noen av dere som har testet med CB og at det har dukket opp skyggestrek etter 1- 2 timer? Vet den er ugyldig etter ti min, så jeg tror ikke på det. Men det har skjedd på 3 tester nå.. Jeg har vel IKM idag- søndag engang..

Skrevet

Fikk tante rød i dag,får bare prøve på nytt.

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Hadde ikm i går og testa negativ så eg tok meg vin og litt festrøyk og gjett om eg har vært syk i dag og mensen fortsatt ikke kommet. Men regner med den bare er forsinka.

Skrevet

Hei senjajente. Det er kjempefrustrerende å ikke få mensen når man skal og teste negativt!!!

Har IKM i dag jeg og, men den har ikke kommet og jeg testet negativt med cb digital i dag....og jeg har så mye menssmerter i perioder at nå må tr komme snart.... hmmm......jeg vil begynne med neste pp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...