Gå til innhold

Fryse mm, hvor mye i hvert beger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pumper litt melk om morgenen for å ha til grøt når poden er 6 mnd, han er 5,5 nå. Hvor mye sånn ca er lurt å ha i hver beholder. Regner med att i begynnelsen går det lite, men når han begynner med ett fullt måltid så er det lurt med mer i beholderen.

Noen tips, slik at jeg har sånn noenlunde peiling? Dumt å måtte kaste melk fordi jeg har tatt for mye oppi....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til en full porsjon bruker man vel ca 1oo ml, men om du bare skal begynne med noen få skjeer er det jo nesten like greit å håndpumpe litt rett før du skal gi mat (om du har nok melk, og det kommer greit ut). Ellers ville jeg vel begynt med 10-20 ml og heller øket på. Litt usikker på hvor mye grøt det gir, men det er iallefall nok til noen skjeer til prøvesmakingen

Skrevet

Ved nærmere ettertanke....20-30 ml..Ti er jo litt lite (tenkte ikke lengere enn nesa nå) ;-)

Skrevet

Å takk for informativt svar:) Har prøvd på småtroll 0-1 med flere innlegg og med ulike overskrifter og får svar, men ikke noe ordentlig svar:)

Ja, nå er jeg litt klokere:)

Skrevet

Jeg har frosset ned masse mm - sluttet å amme i juli og sønnen min får fortsatt grøt med mm hver morgen.

Har brukt Avent sine smarte flerbruks-kopper "Via" å fryse ned i, de er sterile og kan brukes mange ganger (etterhvert som jeg tine og bruker melken, bruker jeg de samme begerene til å fryse ned hjemmelaget babymat og middagsrester og fruktmos)

Koppene er på 200ml, men siden melken utvider seg litt når den fryses, har jeg ikke fyllt de med mer enn 150ml.

Når melken er tint, holder den seg fint 2-3 dager i kjøleskapet - så jeg bruker 1 beger på 3 dager (bruker kun i grøt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...