Gå til innhold

Fremdeles uhell m tissing! :o((((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutta m bleie for ca 1/2 år siden (da hun var tre) virket "klar" -Ville selv gå på do og alt det der... Hadde noen uhell i starten, men det må man jo regne med, ikke sant???

-Men hun har ENDA uhell! Særlig i barnehagen, -ute. Hun er ikke spesielt flink til å si ifra -hjemme går hun liksom bare til doen, virker som om de har mest "flaks" med at hun tisser når de setter henne på do i barnehagen. Hun har ca 1 uhell hver dag.. (har jo hatt tørre dager også -men det er laaangt i mellom).

det rare er jo at hun holder seg jo tørr når hun er ute m meg! Drar til byen og på lekeplassen og i bilen uten uhell. Har kanskje uhell hjemme om kvelden, når hun er litt trett -men ikke hver dag!

Hører vel kanskje med til historien at hun har vært mye syk (ørebetennelse) og snakker lite for alderen... ??

Tips? Hun har IKKE lyst til å ha på bleie....

Hadde jo trodd det skulla ha vært helt tørt i løpet av nesten 1/2 år??

Eller?

Håper bare det gir seg før vinteren! :o(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min jente på 4 år har kun uhell når hun er i barnehagen...sluttet med bleie da hun var litt over 2 år. og begynte ikkje med uhell før hun begynte i barnehagen når hun var 3...sier selv at det er fordi at hun ikkje rekker toalettet, men eg tror hun ikkje rekker det p.g.a att hun er for opptatt i leken og venter til det akuratt er forsent...så fortvil ikkje dette kommer til å gå over av seg selv...her er det blitt mye bedre...Lykke til

Skrevet

Hadde samme problem med min sønn bare det at han da var 4 år. Jeg fikk de i barnehagen til å minne han på do i løpet av dagen. Følge han og vise ham de forskjellige doene rundt om i barnehagen, for den doen han skifta bleie på var stengt i utetiden. Det løsnet ihvertfall for ham på den måten. Ikke hatt uhell i bhg siden.

Skrevet

Det var som om du fortalte om datteren min. Hun sluttet med bleie som 3 åring og hadde mange uhell, spessielt i barnehagen da de var ute, og da vi var ute hjemme.

Og det varte ganske lenge, ca 1 år. Barnehagen prøvde å ha faste tider hvor hun gikk på do, og det fungerte bra en liten stund.

Men problemet var at hun rett og slett ikke gadd å gå på do. Hun var sikkert redd for at hun gikk glipp av noe og ville ikke avbryte leken. Derfor holdt hun seg for lenge og uhellet skjedde. Ikke sa hun noe heller. Fortsatte å leke og sa fra når hun skulle inn å kle av seg.

Barnehagen ville prøve med klistremerke belønning til henne. 1 klistremerke for hver dag hun var tørr når hun skulle hjem. Da hun hadde 10 klistremerker fikk hun med seg kortet hjem og var så stolt. Trengte ingen gave heller.

Hender fortsatt at hun har små uhell, men ikke noe jeg bekymrer meg for.

Vet ikke om det hjalp deg noe? Men det varte iallefall lenge her også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...