Gå til innhold

litt bekymret jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har i det siste fått endel vonde kynnere. har også fått et slags trykk i urinveiene/ magen (føles som urinveiene værtfall). det er ganske vondt når det står på, men varer ikke veldig lenge. var til legen i går, men hun ga egentlig blaffen og sa at det sikkert bare var strekksmerter. men det er så rart, for de stråler liksom oppover magen. andre som har opplevd lignende? hva kan det være? ble litt bekymret etter et innlegg her, hvor det sto noe om premature rier etc. håper noen kan svare meg.

Dette er min førstefødte og jeg er i uke 24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:)..

Jeg svarte på det andre innlegget nettopp!!!

Skrevet

jeg så det:) takk for svar.. blir bare litt bekymret..

Skrevet

Det skjønner jeg godt, vet hvordan det er..

Men jeg synes du skulle ta kontakt med jordmor der du bor, eller føde avdelingen for å få en sjekk.. Jeg følte heller ikke at legen min tok meg på alvor, og det kunne gått galt!!

Det er bedre å få undersøkt om alt er bra enn at du skal gå og bekymre deg...

Skrevet

jeg er veldig plaget med kynnere,så fikk en haste time hos jordmor som sendte meg videre til sykehuset for undersøkelser. Var veldig godt å få undersøkt livmorhals og evnt infeksjon,så slipper man å gå og bekymre seg:) Mine kynnere er mest ubehaglige,men av og til vonde...

Skrevet

takk for svar dere..:) greier ikke å bestemme meg for om jeg skal ringe eller ikke. føler meg så dum vis det ikke er noe. så vet jeg at sambo vil synes det er teit å dra hvis det ikke er noe galt ( vi bygger hus og har mye å gjøre der osv, derfor er han ganske opptatt), og jeg vil ikke dra alene. hmm..

Skrevet

For min del så blir forskjellen på kynnere og stikksmerter at kynnerne minner om mensmurringer samtidig som magen blir hard, mens strekksmertene kommer når jeg reiser meg for fort eller anstrenger meg uten at jeg først strammer magemusklene.

Dersom magen din ikke blir hard, er det mest sannsynlig strekksmerter. Disse kommer for at livmor vokser og strekker seg og er helt ufarlige.

Kynnere er også ufarlige, med mindre de er sterke og rytmiske i mer enn 30 minutter om gangen.

Håper du ble litt klokere!

Masse lykke til videre, jeg håper alt er i orden med deg! =)

Skrevet

magen blir steinhard.. derfor jeg tror det er kynnere

Skrevet

Er de så rytmiske at du kan ta tiden mellom dem? I såfall bør du kontakte JM eller lege.

Ufarlige kynnere gir hard mage, men skal ikke gi smerter OG være langvarige/rytmiske.

Skrevet

de gir hard og vond mage, men er ikke langvarige..

Skrevet

har også hatt det noen ganger, hadde det senest i går å da varte det i 2 timer sånn av og på, det er fryktelig vndt!

våger ikke helt å ringe til legevakta eller føden si det hadde gått over...

er så redd for at det ikke skal være noe å at de skal tro jeg er en sånn hysterisk kvinne hehe...siden jeg har en sønn fra før...

hvet ikke hva jeg skal gjøre

Skrevet

AKKURAT slik er det til meg å.. og siden legen sa at det ikke var noe farlig blir det liksom så dumt vis det virkelig ikke er noe. men denne legen synes jeg ikke bryr seg stort. hun er ung, så hun har ingen erfaringer heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...