Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Nettopp fått vite av min nabo at en av våre nærmeste naboer(som trolig begynner å få et problem ift sin omgang med alkohol)har blitt tatt i å kjøre med promille.Naboen som fortalte det nevnte det til meg i forbifarten på en fest vi var på. Dagen etter nevnte jeg det for vår andre nabo(Vi er fire hus som utgjør et slags tun. Alle vi 4 har små barn) Kort tid etter reagerte naboen jeg fortalte dette til. Hun fortalte at vi burde konfrontere han det gjelder om dette.(Jeg reagerte naturligvis også, men jeg visste lite om omfanget av dette, jeg er dessuten helt nyinnflyttet i nabolaget og er foreløpig ikke "direkte berørt"(Forstå meg rett, jeg liker slett ikke situasjonen)i den forstand at min 5 mnd gamle datter ikke er ute og går i stikkveien enda....Og jeg rakk aldri spørre mer om dette før vi nå er kommet opp i den situasjonen jeg her skal forsøke å beskrive...) Jeg sa til denne naboen at vi først burde spørre hun jeg fikk vite dette av; spørre henne om omfanget av dette OG om dte er greit at den andre naboen bringer dette videre til selve fyllekjøreren. Vi ble enig om at jeg skulle ringe hun som fortalte meg det. det gjorde jeg og jeg fortalte også henne at jeg hadde sagt det til den andre naboen. Saken er nå at den naboen som fortalte meg det ble "veldig skuffet" over meg...(!)At jeg kunne avsløre sånne hemmeligheter, jeg måtte skjønne at dette var strengt hemmelig osv. jeg burde i hvertfall ha gått til henne først etc. Alt har gått så fort, har knapt tenkt over hvordan jeg sa dette, hvorfor etc. Jeg sa det i forbifarten til den andre naboen, ved ettertanke; sikkert fordi j synes det er en plikt å si i fra om potensielle farer til henne, som altså også har barn i strøket. Jeg gjorde ikke noe stort nummer av det, og nevnte altså bare kort, i håp om at hun kunne ta seg det ad notam og ha et våkent øye til dette dersom vi skulle komme til å oppdage noe sånt senere, med egen øyne (D er nemlig diskutabelt hvor lurt det er å konfron. fyllekjøreren selv med dette. Han er i en skilsmisseprosess nå (nettopp pga alkoholen, kona vil gå fra ham) og er heeelt på randen, ser dte ut til. Redd for å skape katastrofe ved å "stikke kniv inn i ham fra siden".) Jeg prøvde å si til hun som nå er skuffet over meg, at jeg ikke tror det hadde vært så lurt om jeg først hadde møtt opp på døren hennes for å få tillatelse til å si i fra tild en andre naboen, det tror jeg bare ville virke "nabokjerringaktig", jeg ville kanskje fremstå som en som ønsket å hausse dette opp. jeg hadde som sagt et ønske om ikke å skape storm i vannglass, men synes heller ikke det var greit å la en nabo være utivtende om en slik fare som fyllekjøring representerer. Dette stilte hun seg helt uforstående til. Selv lurer jeg på hvorfor hun ikke reagerte første gangen hun oppdaget at han kjørte med promille.(Hvis JEG hadde fersket ham, så hadde jeg ikke gitt ham EN sjanse til.Han hadde fått første og siste advarsel der og da, deretter rett til politiet)Jeg spurte henne, men hun fortalte bare at hun syntes det hadde vært så vanskelig etc...(??!!)Hun forklarte også at han "bare" hadde tatt 3 halvlitere den ene gangen (og så kjørt til lokalbutikken for å kjøpe snus...), men at det jo var nok til at han sikkert hadde promille....Den andre gangen var det de selv som hadde vært verter for en fest, servert ham alkohol, og deretter vært vitne til at han satte seg bak rattet...hun forklarte hele tiden at han ikke var sørpe full....Skal det liksom ha så mye å si? Jeg er helt matt. Endte emd at vi 3 naboene satte oss ned og pratet sammen. Ble enige om å la ting passere nå (Hvis min lille hadde vært i stand til å gå i gatene i dag, så hadde jeg ikke nølt med å banke på døren til fyllekj. med det samme og forklart hvor skapet skulle stå. men synes ikke jeg kunne presse mitt synspunkt på hennes(Den naboen som fortalte dette), da hun åpenbart er redd for å bli hengt ut som sladrehank(?) Naboen som jeg fortalte det til, mente at vi burde gå og si i fra med en gang, men måtte gi seg etetr påtrykk fra hun første naboen. Synspunkter...?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 (Glemte å si at naboen som fortalte meg dette, har opplevd promillekjøring fra fyllekjørerens side hele -tre- ganger.....)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Å det var...?Du mener at det ikke innebærer noe problem å la en promillekjører farte rundt i et nabolag med barn..:???? Åndsvak må du vel kalles...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå