Gå til innhold

murring i tann

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en konstant murring i en tann (i en tann som jeg skiftet fylling i i våres, pga at fyllingen var gammel og dårlig). hva tror dere dette kan være? det er vondt å tygge på tannen... sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig at tannen holder på å dø, desverre.. = rotfylling:(. MEN kan også være at fyllingen du fikk er for høy.. Ta en tur til tannlegen før du får tannverk. Det går ikke over av seg selv.

Tannpleier Cathrine

Skrevet

hei Catrine09/07

kan det også være en brist i tannen? min tannlege sa at det kanskje kunne være dette i våres..og at jeg da muligens måtte sette må krone..men han var ikke sikker.. vet du noe om dette, og hvordan fungerer en krone?

Skrevet

Ja det er sant! Brist kan det og være:) Når man lager en krone så sliper man ned tannen på alle sider (slik at den ligner en liten "tapp") Man tar så ett avtrykk av tannen og sender det til en teknikker. Noen uker etter får du kronen som blir limt oppå "tappen". Ser ut som en vanlig tann og blir kjempefint. Dette gjøres for å beskytte det som er igjen av tannen, og holder vanligvis i mange år. (men bruk tanntråd:)) (for det er vanskelig å reparere hull som kommer i kanten mellom kroner og din egen tann).

Skrevet

Det er forresten veldig vanskelig å se om det er en brist for de er somregel veldig veldig små, men vanlige symptomer er murring slik du beskriver:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...