nennemor og vesla Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Noen som har erfaringer med modningsakupunktur her og som kan dele erfaringene sine???
nennemor og vesla Skrevet 7. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2007 ingen som har prøvd????
atsjo Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Jeg var til modningsakupunktur igår. Min første time. Har enda 10 dager igjen til termin,men tror egentlig det er vanlig å begynne med det litt før. Gikk til en kjempe grei mann som spurte meg litt spørsmål først for å finne ut hvordan jeg er som person og hvordan svangerskapet mitt har vært. Han fortalte også at akupunkturen først og fremst skal vere med på å gjøre åpningsfasen lettere. Tror ikke det nødvendigvis alltid fører til at man føder før tiden eller ikke går på overtid som mange tror. Siden det var første timen min og jeg var litt nervøs for nålstikkingen kom han ikke til å sette så mange nåler. Han satte i hver fot, mage og en i øret. Lå med disse i 20 minutter. Etter behandlingen ble jeg litt trøtt, men ellers har jeg ikke merket noe. Har ny time mandag neste uke. Føler det er verdt å prøve vertfall:) Har du bestilt time?
Snøfnugg75 Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Eg gjekk til mordningsakupunktur i første svangerskap. Eg gjekk 9 dagar over og hadde svært lang og tøff fødsel. Det hadde ingen effekt på meg, men eg slappa veldig av under behandlingane og slik sett var det ikkje bortkasta. Eg kjem ikkje til å bruke pengar på det denne gongen.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Gikk til fødselsforberedende akupunktur i sist svangerskap og går nå. Har starta 2-3 uker før termin, og går to ganger i uka. Sist fødte jeg fem dager før termin (tror ikke aku har innvirkning på fødetidspunkt) og etter tredje behandling. Min fødsel var rask og hard: 1,5 time fra 4 til 10 cm, og 40 minutter pressfase. Jeg modnet raskt og effektivt i allefall. Og livmora trakk seg også fort sammen igjen. Min akupunktør setter hovedsaklig nåler for modning, styrking av bekkenet, ideell posisjonering av barnet (har sannsynligvis en stjernekikker) og han er opptatt av mors hvile og oppladning i dagene før fødsel. Sist satte han en ekstra nål for energi. Tror det er mye ulik praksis...
nennemor og vesla Skrevet 8. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2007 Takk for svar Skal ha time på mandag jeg.. Heldigvis ikke redd for nåler
heifadderiogfaderullandei Skrevet 8. september 2007 #10 Skrevet 8. september 2007 Jeg tok det i første svangerskap og fødte 3 dager før termin. Fødselen var lang og hard, men det var fordi babyen satt fast. Min svigerinne tok også det forrige gang og fødte veldig greit en uke før termin. Skal helt klart prøve det denne gangen også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå