Gå til innhold

Bæsje under fødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det fryktelig flaut?? Jeg vet at hvis gutten min skal være med på fødestua og jeg gjør det, kommer han til å mobbe meg for det i år etterpå! en av grunnene til at jeg ikke vil ha med meg ham inn! Altså, jeg elsker ham av hele mitt hjerte, emn han vet ikke alltid når han skal gi seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mobbe deg? Hallo!!!! Da får du mobbe han når han er helt bleik i ansiktet da! Dessuten får du tilbud om klyster på forhånd, og det er å anbefale!

Skrevet

hvordan fungerer klysteret?

Han er flink til å mobbe. og han er ikke klar over at han ofte sårer meg med det!. huff.. det er veldig mye sarkasme i familien hans. ikke noe jeg er så veldig vant med, etter å ha vært et mobbe offer i alle år. da er det ikke like enkelt å bare le bort slike ting! :(

Skrevet

Trist hvis du ikke har tillitt til ham i fødestua. Tips: du kan fortelle jordmora om dette og spør om hun kan informere ham om hvordan fødsel er generellt sett. Da kan hun bla si at det er helt normal at det blir avføring pga pressinga...

Skrevet

han er brumunddøling! De forstår ikke slik! =P

Skrevet

Klyster er noe væske de (ja her kommer detaljene...) spruter inn i endetarmen, og etter noen minutter så kommer alt innholdet i endetarmen ut (ja, du får gå på do). Det er nesten ikke ekkelt i det hele tatt. Og får du det så slipper du tenke på å presse ut noe under fødselen.

Det er leit hvis du skal bekymre deg for at han skal mobbe deg under fødselen. Fysisk sett blir fødselen enklere dersom du klarer å slappe av på alle måter. Kanskje du kan ta en prat med han om at det tross alt er best for deres felles baby at du har en så god fødeopplevelse som mulig.

Lykke til :-)

Skrevet

wow!! Tror jeg skal satse på klysteret ja!! =D Vil IKKE bæske under fødselen!

Nei, jeg gjør desverer ikke det! Så han skal ikke være med inn!! Dessuten tåler han ikke synet av kroning! =S Ville forbredet ham på det, og viste ham en fødselsfilm! Han ble helt grønn og sa at det var skikkelig ekkelt! Han rakk bare å se begynnelsen!

Skrevet

Trist at noen mannfolk er slik,synes jeg.

Men han kan sikkert ikke noe for det.Mannen min har vært med på begge fødsler,gikk fint det:)

Og jeg har aldri tatt klyster,men har vært nervøs i magen på forhånd da...

Ingen avføring på meg;)

Men har hørt at det kan skje,og det er ingenting å være flau over.

Er naturens gang,slik som fødselen.

En fødsel er så flott synes jeg:)

Skrevet

jeg har skikkelig lyst til å føde! Har kjempe lyst til å oppleve en fødsel!

Skrevet

Unnskyld meg, men jeg tror faktisk du har andre ting å tenke på under fødsel enn om du bæsjer eller ikke.

Lykke til, - håper du klarer å overse de eventuelle kommentarene du antyder vil komme fra "mannan"

Skrevet

Om du bæsjer eller ikke, bryr du deg mindre om når det pågår. Skal love deg at det er andre ting du tenker på.

Du tror mann din vil mobbe deg!!!! Hallo?! Hvor gammel er han da?

Skrevet

Jeg var veldig bekymret for akkurat det i forkant av fødselen på 1.mann..Da fødselen pågikk var det aldeles revnende likegyldig om jeg bæsjet eller ikke..Vet faktisk ikke om jeg gjorde det eller ikke, heller ikke mannen min er sikker på akkurat det..Jordmødrene er så diskre, de fjerner det før du får sukk for deg!!

Skrevet

tror ingen reagerer på det når ting setter i gang, tenkte akkurat som deg..trodde det om min samb også, men når vi var midt i føselen,var det ikke akkurat det han tenkte på..selv om man får klyster,vil det stort sett alltid komme litt når man presser..skal love deg at du kommer til å glemme at det er flaut,når du ligger der:)du har mer enn nok med å konsentrere deg om fødselen.

Skrevet

Jeg fikk ikke klyster før min forgje fødsel. Og klarte selvfølgelig å bæsje under fødsel. Og det begynte å lukte. Gjett om eg var flau, men de BRYDDE SEG IKKE, SA DET VAR MANGE SOM GJORDE DET. De tørka meg, lukten forsvant og ikke mer snakk om det.

Mannen min brydde seg heller ikke, så hvis din mann syns det er morsomt så er han veldig barnslig.

Bare be han ligge å trykk (når han engenlig må på do) og be han holde igjen. Så skal han se hvor litt det er (not)

Eg tenker ikke på det no, og er ikke flau over det. Tenker ikke på at det kan skje under neste fødsel og, helt naturlig

Skrevet

Fikk bare lyst til å si at hvis han ikke takler å være med på en fødsel med alt hva det innebærer, uten å være ufin, så har han kanskje ikke så mye der å gjøre! Du skal føde barnet hans, og det kommer antagelig til å bli det største han får være med på i livet!

Skrevet

Jeg hadde også hørt om at man kunne bæsje på seg under fødselen, og grua meg litt til det. Fikk et klyster og tenkte ikke mer på det. Hverken jeg eller mannen min vet om det kom ut noe :) Men det jeg har lyst til å si, er at de fleste mannfolkene (tror jeg ) holder seg ved hodet ditt, han må jo ikke stå og se akkurat i skrittet på deg. Hverken jeg eller mannen min ville at han skulle det iallefall. Han bare holdt meg i hånda, trøsta, masserte ryggen, holdt oksygenmaska og bare var der for meg. Fantastisk støtte! Kanskje du vil at mannen din skal ha en sånn rolle? Lykke til iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...